פיץ': חוסר הוודאות במדיניות המס בארה"ב מאיים על התחזיות

האנליסטים מתחילים לחשוש לעתידה הכלכלי של ארה"ב. בדוח שפירסמה אמש סוכנות הדירוג פיץ', היא אישררה את דירוג האשראי של ארה"ב ברמה של AAA אך הותירה את התחזית שלילית. לטענת הסוכנות "חוסר הוודאות בנוגע למידניות המיסים במדינה והוצאות הממשלה מהוות איום על התחזיות הכלכליות של ארה"ב".


דואגים לכלכלה האמריקאית | צילום: רויטרס

על פי הדוח, דירוג האשראי של ארה"ב נתמך על יד כלכלה יעילה, מגוונת ועשירה, הבאה לידי ביטוי בגמישות שער החליפין של הדולר וכן בסטטוס הטוב של רזרבות המטבע בשוק העולמי. עוד טוענת הסוכנות כי הסיכון הפיסקלי בסקטור הפיננסי במדינה פוחת וכי היציבות הפוליטית והחברתית במדינה ראויות לציון.


בפיץ' לא צופים הורדת התחזית השלילית לארה"ב עד סוף 2013. על פי הדוח, זאת לאחר שהדירוג הנוכחי אושר מספר פעמים במהלך השנתיים האחרונות. אולם, החשש מצוק פיסקלי ניכר גם בדוח של החברה. לטענת האנליסטים בחברה, הצעות החוק של הקונגרס האמריקאי, אשר צפויות לפוג בחודשים הקרובים ולגרום להעלאה במיסים וקיצוצים רבים בתקציב המדינה, לא יאושרו שוב, בשל המצאות המערכת הפוליטית בארה"ב במצב של בחירות.

בנוסף, הדו"ח מתייחס גם להתפתחויות האחרונות במערכת הכלכלית של ארה"ב וכן להשפעות החיצוניות על המשק. לטענת החברה, קיים חשש להמיתון ההולך ומחריף באיחוד האירופי וכן מיצוי המדיניות המוניטרית במדינה, לאור שיעורי הריבית האפסי והפעלת שתי תוכניות לרכישת אג"ח של הבנק הפדרלי מהווים סיכון לכלכלה האמריקאית.

בפיץ' חוזים כי ב-2013 קצב הצמיחה של ארה"ב יהיה 2.5% וכן כי האבטלה במדינה תרד מתחת לרמה של 8% במהלך השנה הבאה. באשר לגירעון התקציבי, צופים בפיץ' כי זה יעשה על סביב 1.5% מהתמ"ג ב-2013, לעומת הערכות שליליות יותר בשוק לגירעון של 3-5% מהתמ"ג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן