פיצוץ עז נשמע בעיר הסורית לטקייה; אתר פלסטיני: ישראל מעורבת

עדי ראייה בסוריה דיווחו על קול פיצוץ עז בשטח שייח דחיר בעיר הנמל הסורית לטקייה, אך לא נמסרה סיבת הפיצוץ. מסוריה לא יצאה התייחסות לגבי הפיצוץ.

אתר החדשות PALFX פרסם אדות הפיצוץ המסתורי בידיעה שכותרתה "פשיטה ציונית על העיר הסורית לטקייה".

במהלך הלילה פרסמה סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית כי מטוסי חיל האוויר חגו בגובה בינוני מעל בעלבק.


העיר לטקיה בסוריה | צילום: רויטרס

בחודש אוקטובר השנה כבר נטען כי מטוסי קרב ישראלים תקפו את בסיס הצבא הסורי בלטקייה, כך לפי גורם בכיר בממשל אובמה לרשת CNN האמריקאית. על פי הגורם, היעד לתקיפה היו טילים וציוד רלוונטי שישראל הרגישה כי עשוי לעבור לידי חיזבאללה.

מוקדם יותר דיווחה רשת אל-ערבייה כי ישראל ביצעה שתי תקיפות בסוריה, אחת באזור דמשק ואחת באזור לטקייה. בדיווח נטען כי מטרת התקיפות היו שתי שיירות ובהן טילי SA-8 נגד מטוסים שהיו מיועדים לארגון חיזבאללה בלבנון. על פי הדיווח, חיל האוויר השמיד כליל את שתי השיירות.

דיווח זה מצטרף לדיווחים משעות הלילה בכלי תקשורת ערביים כי בסיס הגנה אווירית באזור לטקייה בסוריה נהרס כליל בתקיפה מהים התיכון, ולדיווחים בכלי תקשורת לבנונים על כניסה של שישה מטוסי חיל האוויר של ישראל שחגו בגובה נמוך באזור עייטה א-שעב, בינת ג'ביל ומרג' עיון בדרום לבנון.

על פי הדיווח, המסתמך על מקורות של המורדים, ביום רביעי בלילה התרחש פיצוץ עז מאוד סמוך לבסיס צבאי שנמצא ליד לטקייה. לא ברור מי עומד מאחורי הפיצוץ ומה מטרתו, וגם לא ידוע על נפגעים, אולם על פי דיווחים שונים הבסיס נהרס כליל.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן