פישר: "בטוח שפרנקל היה תורם רבות למשק הישראלי"

"אני בטוח שיעקב פרנקל היה תורם רבות למדינת ישראל, לתושביה ולמשק הישראלי" – כך אמר היום נגיד בנק ישראל לשעבר, פרופ' סטנלי פישר, בתגובה להסרת מועמדותו של פרנקל מתפקיד הנגיד.

"פרנקל שימש כנגיד מצוין וכגורם מרכזי בתהליכי המודרניזציה של המדיניות המוניטרית והמערכת הפיננסית של המשק הישראלי במשך יותר משמונה שנות כהונתו", הסביר פישר. "לאחר פרישתו המשיך בתפקידים בכירים בארגונים גלובליים, שהוסיפו לידע העצום שלו על המשק העולמי".

"כל אלה הביאו לו הכרה מקצועית ואישית רחבה, ולמינויו למנכ"ל ובהמשך ליו"ר ה-G30, ארגון יוקרתי של כלכלנים, שרי אוצר לשעבר ונגידים לשעבר של המדינות המובילות בעולם,, המשיך הנגיד לשעבר. "אני מצר על כך שהתפתחויות האחרונות לא אפשרו לו את הזכות לשרת את המדינה כנגיד פעם נוספת".

"נעשה כאן מאמץ מכוון וזדוני למנוע את המינוי. זה לא נכון לומר שפרנקל שיקר, הוא חשב שהנושא הזה היה לפני 7 שנים ולכן כבר חסר משמעות" – אמרה הבוקר לגלי צה"ל חברת ועדת טירקל, גילה פינקלשטיין.

"הלב נחמץ שכך מעוללים לאישיות כה מכובדת", אמרה פינקלשטיין. "נמאס לו מההשמצות. עם ישראל הפסיד נגיד עם שם עולמי, כלכלן מהשורה הראשונה וחתן פרס ישראל".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

"ניסו להטעות אותנו ולכתוב שיש תיק פתוח נגדו בהונג קונג, וזה לא נכון", סיפרה פינקלשטיין. "כתוב שערכנו איתו שיחת הבהרה שהוא הודה בחשד לגניבת בקבוק בושם, וגם זה לא נכון. עומדת לזכותו חזקת היושר, והדברים נעשו בתום לב. זה אירוע מגוחך. אין בפנינו אפילו גורם אחד שמעלה סיכוי למעשה פלילי. נעשה כאן רצח אופי שיטתי, שפכו את דמו".

פרנקל. "שפכו את דמו" | צילום: לע"מ

פינקלשטיין טוענת כי היתה כאן יציאה מפרופורציה: "פרנקל היה האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון וחבל שבוצע לו רצח אופי שיטתי. הציבור בישראל הפסיד. אין בפנינו כל מקור שמעלה חשד למעשה פלילי. הדברים שלו נעשו בתום לב. אי אפשר לומר שהוא פילח, הכתבים המציאו הרבה דברים. זה דבר שהסתיים בלא כלום. צריך לדווח על כל דבר, אבל אם אישיות גדולה אומרת שהאירוע נגמר ונמחק והיה לפני 7 שנים – הוא לא שיקר, הוא אמר שהדברים נעשו בתום לב. זה לא דבר שצריך למנוע ממנו את המינוי".

"חשוב היה שיהיה גורם מאזן בין שר האוצר לראש הממשלה", סיכמה פינקלשטיין, "כי אנחנו נמצאים במצב כלכלי קשה. לפרנקל היתה שורה מקסימה של הישגים ומוניטין בינלאומי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן