פישר מזהיר את הבנקים: "אם לא תהיה יותר תחרות – הרגולציה תשתנה באופן רציני"

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר התייחס בנאומו בפורום קיסריה לכלכלה וחברה למסקנות ועדת זקן,  לבדיקת התחרות בבנקים הצפויות להתפרסם בקרוב. לדבריו,על הבנקים להאזין ללקוחות שלהם, לשים לב לתחרות בינם לבין עצמם ולספק ללקוחותיהם שירותים סבירים. "אם זה לא יקרה, הוא הזהיר, ההנחיות הרגולטוריות ישונו באופן רציני".

בנוסף, פישר הביע גם את התנגדותו לתוכניתם של ראש הממשלה ושר האוצר להעלות את יעד הגירעון לשנת 2013. בנאום שנשא בפורום קיסריה לכלכה ולחברה, אמר סטנלי פישר: "מדברים על 3% כאילו שנגיע לשם, אבל אני לא בטוח שנגיע לשם, וזה יכול לגרום לנו בעיה. צריך לקבוע לשנה הבאה יעד גירעון של 2.5%, ולקבוע יעד גירעון של פחות מ- 3% למשך שלוש השנים הבאות, כדי שאפשר יהיה לסמוך על מדיניותה הכלכלית של הממשלה. איתנות המשק לא פחות חשובה מהאיתנות הצבאית".

עוד כתבות בנושא: מבוגר אחראי? המחיר שמשלמת הכלכלה הישראלית על מדיניות הנגיד פישר

פישר התייחס גם למשבר החוב באיחוד האירופי. לדבריו, "התפרקות אפשרית של גוש היורו תגרום למשבר פיננסי, שיגרור מצידו מיתון עולמי. ההסתברות שלי היא פחות מ- 50% שזה יקרה". עוד הוסיף פישר "יש המון לקחים ללמוד מהאירופאים. מדינות גוש היורו המצליחות הן אלה שנקטו בצעדים מבניים ושמרו על משמעת פיסקאלית לפני המשבר. זה מה שקרה גם בישראל ועזר לנו להתמודד עם המשבר הכלכלי".

לטענת פישר, גרמניה והמדינות החזקות באירופה יאלצו לחלץ את המדינות החלשות יותר: "האיחוד לוחץ ולוחץ על המדינות הבעייתיות כדי שיתקנו את העיוותים שלהן לפני שהן מקבלות סיוע. ייתכן כי בסוף המדינות החזקות ייאלצו לשים את הכסף, אבל הגרמנים מסרבים ומנסים ללחוץ. יש אפשרות לבנק המרכזי האירופי לקנות אג"ח של המדינות הבעייתיות, אבל בלי אישור של הגרמנים, שמתנגדים – זה לא יקרה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן