פסגות מעלה המלצה לחברות הסלולר: "החרפת התחרות מגולמת במחיר"

בבית ההשקעות פסגות בחרו להעלות היום (ב') את ההמלצה למניות הסלולר – פרטנר וסלקום מ"מכירה" ל"תשואת שוק". לדברי אילנית שרף, אנליסטית התקשורת של פסגות, הירידות החדות שנרשמו במניות סלקום ופרטנר בתקופה האחרונה מגלמות את מלוא ההרעה הצפויה מהחרפת התחרות והשינויים המתרחשים בענף.

בבית ההשקעות מבליטים  את הפוטנציאל לעליית ערך הטמון בכניסת החברות לתחום הקווי, תשתית האינטרנט והטלוויזיה הרב ערוצית. בנוסף, שתי החברות מבצעות תהליכי התייעלות – והתוצאות בשורת הרווח יגיעו, להערכת פסגות, ברבעונים הקרובים. באופן הזה, במהלך 6 החודשים האחרונים קיצצה פרטנר כ-1,440 משרות וחסכה כ-80 מיליון שקל בעלויות תפעול, בעוד שסלקום מבצעת תהליכי התייעלות דומים ומקצצת אף היא בכוח האדם.

שרף מציינת כי הירידות החריפות במניות סלקום ופרטנר מאז החלה פסגות לסקר אותן – 62% ו-57% בהתאמה, כבר מגלמות את החרפת התחרות בענף הסלולר והשחיקה ברווחיות החברות. עם זאת, אי הוודאות הקיימת כיום בשוק התקשורת מותירה את ההשקעה בחברות הטלקום ברמת סיכון גבוהה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן