פסימיים, אבל פחות: מדד אמון הצרכנים השתפר מעט בנובמבר

הצרכנים הישראלים נותרו פסימיים בחודש נובמבר בנוגע לעתידם הכלכלי, אולם הם אופטימיים מעט יותר ביחס לחודש אוקטובר, וזאת למרות מבצע "עמוד ענן" שהתקיים באותו החודש – כך עולה מדד אמון הצרכנים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לססטיסטיקה.

על פי הלמ"ס, מדד אמון הצרכנים עלה בנובמבר ל-26%-, לאחר שבאוקטובר ניצב על 32%-. המדד יכול לנוע בין 100%- לבין 100%+. ערכים שליליים של המדד מבטאים הערכות פסימיות בנוגע להתפתחויות כלכליות ב-12 החודשים הקרובים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בחודש נובמבר היו עליות בכל ארבעת המאזנים המרכיבים את המדד. העליות הגבוהות ביותר נרשמו במאזן הציפיות המתייחס למצב הכלכלי של משק הבית, שהגיע לרמה של 5%- (בשלושת החודשים האחרונים נע מאזן זה בין 17%- ל-13%-); ובמאזן הציפיות המתייחס למצב הכלכלי במדינה, שהגיע לרמה של 29%-. השינוי בשני המאזנים הללו, ובערך של מדד אמון הצרכנים, לעומת חודש אוקטובר, הוא מובהק.

פסימיים, אבל פחות | צילום אילוסטרציה: IngImage / ASAP

הסקר נערך בקרב בני 21 ומעלה ונועד לאסוף מידע על הערכותיהם לגבי השינויים הצפויים במצבם הכלכלי, לאסוף מידע על ציפיות לשינויים במדד המחירים לצרכן, לסייע לזהות תפניות במצב המשק לצורך מעקב אחר מחזור העסקים, ולאסוף מידע לגבי ציפיות לרכישות גדולות ולשינוים ברמת החיסכון של האוכלוסייה.

בהשוואה בינלאומית מלמד המדד על ציפיות להרעה במצב הכלכלי ברוב מדינות ה-OECD. בבלגיה, באיטליה ובעיקר בספרד רמת הפסימיות עלתה מאוד בנובמבר 2012 ביחס לחודש המקביל בשנה שעברה. ביוון ובפורטוגל, הנמצאות במשבר כלכלי עמוק, הגיע בנובמבר מדד אמון הצרכנים לרמה של 74%- ו-58%-, בהתאמה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן