פרוייקט Ara להרכבת סמארטפון ייחודי ואישי יושק בינואר 2015

במסגרת כנס המפתחים הראשון שנערך עבור פרוייקט Ara, פרוייקט הטלפון המודולרי של גוגל, חשפה החברה את תאריך ההשקה של הגרסה הראשונה של המכשיר המדובר: ינואר 2015.

עונה על דרישות המשתמשים

ראש הפרוייקט, פול ארמנקו (Paul Eremenko), הסביר כי המכשיר הבסיסי שיוצע בצבע אפור משעמם, יתומחר עבור 50 דולרים בלבד, כאשר המשתמשים יוכלו לשנות אותו בהתאם לדרישותיהם. כך לדוגמה, יוכלו לשפר את התצוגה, להחליף את המעבד, לשדרג את המצלמה וכל דבר אחר שעולה על רוחם, כאשר מחירי המכשיר יעלו גם הם בהתאם למודולים השונים שיבחרו.

המכשיר העתידי יריץ את מערכת ההפעלה של החברה, אנדרואיד, אך ארמנקו מבהיר כי יהיה עליה לעבור מספר שינויים על מנת לתמוך בדרייברים ובמודולים העתידיים. השדרוג של המערכת צפוי לצאת במהלך חודש דצמבר, רגע לפני ההשקה של המכשיר המדובר.

השלד הבסיסי של המכשיר מיועד להחזיק בין חמש לשש שנים ויכיל מגנטים חזקים במיוחד, באמצעותם יתחברו המודולים במטרה שלא יתפרקו בקלות. המשמעות היא שהמשתמשים לא יצטרכו להחליף מכשיר בכל פעם שימאס להם מאיכות השמע או מגודלו של נפח האחסון, ובמקום לשלם עבור מכשיר דגל חדש שזה עתה יצא מהעטיפה, יוכלו לשלם סכום נמוך משמעותית רק עבור החלק בו יהיו מעוניינים.

צילום: אתר החברה

עוד ציין ארמנקו כי הבחירה בצבע האפור הסטנדרטי אינה מקרית, שכן גוגל יודעת שלמשתמשים חשוב לא רק המפרט הטכני, אלא גם העיצוב החיצוני של המכשיר. לשם כך מתכננת החברה להציע ממשק שיאפשר למשתמשים ליצור את העיצוב האידיאלי עבורם, באמצעות תמונות מועדפות, מרקמים מסויימים ואפילו טקסטורות מיוחדות שיופיעו על הצד האחורי של המודולים.

אפשרויות העיצוב הרחבות יתאפשרו באמצעות אופן הייצור של המודולים, שלדברי ארמנקו יודפסו באמצעות מדפסת תלת מימדית ייעודית. החברה צפויה להשיק את גרסת האלפא של המדפסת כבר בחודש אוגוסט הקרוב, כאשר גרסת הבטא תושק גם היא בינואר 2015, לצד ההשקה של המכשיר החדש.

יש עוד עבודה

עם כל הכבוד להכרזות המרשימות של גוגל, אין ספק שבמהלך החודשים הקרובים תצטרך זו לעבוד קשה מאוד על מנת להפוך את המכשיר למציאות. במהלך החודשים הללו תצטרך החברה להתחיל בשיתופי פעולה עם חברות, יצרניות ואפילו מפעילות סלולריות שיתמכו בדגם החדש ויאפשרו למשתמשים לתפעל אותו בדיוק כמו כל מכשיר אחר הקיים בשוק.

אין ספק שהמשתמשים מצפים בקוצר רוח למכשיר המודורלי החדש, וגוגל רוצה לוודא שגם המפתחים מביעים את אותו העניין. לשם כך היא מתכננת לערוך שני כנסי מפתחים נוספים עד ההשקה המתוכננת, כשהשני יתקיים ביוני והשלישי בספטמבר. זאת ככל הנראה, במטרה לעודד את המפתחים ליצור, להרכיב, לפתח ולהעשיר את האקוסיסטם מסביב למוצר לקראת רגע ההשקה.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

הסמארטפון החדש של אמזון נחשף בתמונות ראשונות

עשר המכות של העולם הטכנולוגי השנה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן