פרטנר: 29 אלף מנויים חדשים לצד ירידה ברווח הנקי – הסתכם ברבעון החולף ב-38 מיליון שקל

על פי הדוח הרבעוני האחרון של חברת פרטנר, רווחי החברה הסתכמו ב-38 מיליון שקלים. על אף הגידול ברווח הנקי של החברה בהשוואה לרבעון הקודם, מדובר בירידה של כ-65% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. גם הכנסות החברה רשמו ירדה של כ-15% ל-1.1 מיליארד שקל בהשוואה לרבעון השלישי של 2012.

בחברה מתגאים בגיוס של 29 אלף מנויים חדשים ברבעון האחרון. זהו גיוס הלקוחות המרשים ביותר של החברה בשנתיים האחרונות, אמר הבוקר חיים רומנו, מנכ"ל חברת פרטנר, והדבר מעיד לדעתו על שובו של אמון הלקוחות בחברה. בנוסף נרשמה עליה של שקל אחד בהכנסה החודשית הממוצעת ממנוי לעומת הרבעון הקודם והיא עמדה על 24 דולר (או 84 שקל). יחד עם זאת, מדובר בירידה של 13% ביחס לרבעון השלישי של 2012.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר | צילום: סיון פרג'

החברה מתגאה גם באחוז נטישה שהולך ויורד עם הזמן והגיע ל-8.8 אחוזים ברבעון זה. עם זאת, את הירידה ניתן ליחס גם להתקררות המהפכה בשוק הסלולר וחזרה ליציבות מערכות היחסים בין הלקוחות לחברות התקשורת.

כמו כן רשמה פרטנר ירידה בהוצאות התפעוליות בגובה של 97 מיליון ש"ח בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. "אני מעודד מסימני השיפור הראשוניים בסביבה העסקית", אמר הבוקר רומנו, "וזאת חרף הסביבה התחרותית המאתגרת".

כזכור, הודיעה פרטנר לפני כשבועיים על הסכם שיתוף רשתות עם הוט מובייל במסגרתו יקימו שתי החברות רשת סלולר מדור רביעי שתייתר למעשה את התלות של הוט מובייל בפלאפון, המספקת לה שירותי תשתית כיום. ההסכם עדיין לא יצא לפועל ועליו לעבור ראשית את אישור רשות ההגבלים העסקיים. הדבר נכון גם לגבי ההסכם שניסו לגבש המתחרות בתגובה להודעת פרטנר על שיתוף הפעולה, סלקום ופלאפון.

בפסגות ברוקרז' הגיבו לפרסום הדוחות ואמרו כי מדובר בדוח טוב מהצפוי. "התחרות בשוק הובילה להמשך שחיקה במכירות, אם כי באופן מתון בהשוואה לרבעונים הקודמים, בין היתר גם לנוכח הכנסות גבוהות מרומינג בתקופה זו של השנה."

לאור שיפור בתוצאות התפעוליות, ירידת החוב נטו ובעיקר לנוכח הסכם האירוח שחתמה פרטנר עם הוט, העלו בפסגות את מחיר היעד ל-35.5 שקל. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן