פרסום ראשון: אתי אלישקוב תמונה למנכ"ל איילון אחזקות

רו"ח אתי אלישקוב, מנכ"לית הכשרה ביטוח היוצאת, תישאר בענף הביטוח ותצטרף לקבוצת איילון בתפקיד מנכ"ל איילון אחזקות המחזיקה באיילון ביטוח. את הדברים הביא לראשונה מגזין "ביטוח ופיננסים" אם אכן תמונה לתפקיד המנכ"ל, אלישקוב תחליף את לוי רחמני, מייסד החברה ובעל השליטה בה (64%), המכהן גם בתפקיד זה.

רחמני מסר בתגובה כי "אכן מתנהל משא ומתן מתקדם עם אלישקוב לתפקיד מנכ"ל איילון אחזקות. הודעה מסודרת תצא כנראה במהלך השבוע הקרוב".


אלישקוב | צילום: אבי משולם

בראיון ל"ביטוח ופיננסים", אישרה אלישקוב כי היא נשארת בענף הביטוח בתפקיד בכיר בחברה ציבורית, הכולל חבילת מניות, וכי הודעה מסודרת על המינוי החדש שלה תפורסם בשבועיים הקרובים. על פי ההערכות, מנכ"ל איילון ביטוח, אריק יוגב, ושותפו של רחמני, יונל כהן, מסתייגים מהמינוי המסתמן של אלישקוב.

הפרדת כוחות

בשבוע שעבר פרסמה איילון הודעה יוצאת דופן לבורסה, לפיה רחמני וכהן, שרכש כ־%22 ממניות איילון בשנה האחרונה, עדכנו את הסכם השותפות ביניהם שיאפשר "הפרדת כוחות" מסודרת. השניים סיכמו על הענקת אופציה לרחמני, לרכוש את אחזקותיו של כהן בחודש דצמבר בכל אחת מהשנים 2016 ו־2017 .במקביל, לכהן תהיה זכות לחייב את רחמני לרכוש את אחזקותיו ולקבל חזרה את השקעותיו בחברה. בהודעה הרשמית ניתן הסבר למהלך, לפיו מדובר ב"בחינת האסטרטגיה העסקית של החברה לרבות בקשר עם מבנה ההון שלה וההשקעות הנוספות בה".

צ'ק ביטחון

כהן נכנס להשקעה באיילון לפי שווי של 438 מיליון שקל לחברה, כששילם עבור אחזקותיו 96 מיליון שקל. השבוע דיווחה איילון כי כהן יעמיד לחברה הלוואה בהיקף של 12 מיליון שקל, אשר תיפרענה במאי 2019 .ההלוואה נושאת ריבית שנתית של פריים פלוס 19% והיא תשולם אחת לרבעון, החל מספטמבר הקרוב. ההלוואה שהעמיד כהן היא חלקו היחסי בהלוואת בעלים שהוזרמה לאיילון ביטוח, לצורך עמידה בדרישות ההון. אשתקד לקחה החברה הלוואה בסך 55 מיליון שקל מרחמני.

פרט מעניין נוסף בהודעה של איילון לבורסה, הוא כי לכהן "יימסר צ'ק בטחון למלווה על סכום ההלוואה". צ'ק ביטחון דומה יינתן גם לרחמני, אם יבקש.

אירוע נוסף שמאותת כי משהו מתרחש באיילון, הוא התפטרותו בשבוע שעבר של יו"ר איילון אחזקות יצחק לקס, 8 חודשים בלבד לאחר מינויו בינואר 2016.

"ביטוח ופיננסים" קיים ראיון מיוחד עם אלישקוב, אשר יתפרסם במגזין שיופץ בכנס האלמנטר, שיתקיים בתאריכים 9.22-19.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן