פרץ נוטש את יחימוביץ' וחובר ללבני: "נקים כיפת ברזל חברתית"

רשימות המפלגות שיסגרו היום באופן רשמי הניבו הערכות רבות על איחוד אפשרי ברגע האחרון בין מפלגת העבודה לבין מפלגת התנועה, אך מערכת הבחירות של הכנסת ה-19 לא מפסיקה לספק הפתעות: במקום איחוד אפשרי, לבני מנחיתה מכה על יחימוביץ' – עמיר פרץ עוזב את מפלגת העבודה וחובר לשורתיה של התנועה.

ח"כ עמיר פרץ נוטש את מפלגת העבודה וחובר לציפי לבני. פרץ, שכיהן בעבר כראש העבודה, ביקר באחרונה את הדרך המדינית של יחימוביץ', במה שכנראה הוביל להשלמת המהלך. פרץ יקבל את המקום השלישי במפלגת התנועה כאשר מספר 2 כבר הובטח לעמרם מצנע.


הפתעה של הרגע האחרון | צילום: רויטרס

פרץ אמר במסיבת העיתונאים שערכה ציפי לבני בכדי להציגו כי הרגיש שמנסים להסיט את מפלגת העבודה ממסלולה טען כי "יחימוביץ' דחתה את היד המושטת שלי". פרץ אמר כי אינו מאשים את יו"ר מפלגת העבודה על דעותיה אך הדגיש כי אין לה "כל זכות לוותר על הדרך המדינית".

כבר חוויתי שנאת חינם של יריבים, אך זו פעם ראשונה בחיי שחוויתי מהי שנאת חינם שמגיעה מהבית הפוליטי שלך. מהי שנאת חינם של שותפיך. מסתבר שהיא קשה יותר וופוגעת יותר. ועל מה יצא הקצף? כי דיברתי שלום.

עוד הוסיף פרץ כי "בתקופה האחרונה פתחתי במסע פיוס עם כל מי שחשבתי שקיימים משקעים בינינו. התפייסתי עם התנועה הקיבוצית, עופר עיני. רציתי להתפייס גם עם שלי יחימוביץ. ביקשתי פגישה כדי שנוכל ללבן את המחלוקות בינינו. אני אינני מתכוון לכפות את עצמי על איש, לא אהיה חלק מאף מסגרת שהדבר היחיד שמטפחים בה הוא שנאת חינם. יכולתי להגיע לפתיחת המושב בכנסת ולקבל תיק מכובד. אינני יכול לעשות שקר בנפשי".

שרת החוץ לשעבר ויו"ר "התנועה", ציפי לבני, ואמרה " אני לא היחידה שמאמינה בשילוב כוחות בכדי להתמודד עם אתגריה המדיניים והכלכליים של ישראל – אני רוצה להזמין אדם שהחליט לעשות צעד אמיץ ולהצטרף אליי – עמיר פרץ".

"אנו נפרדים בהקלה מאדם שניסה לחבל במפלגה דווקא בשיא הצלחתה ובשיא האמון שהציבור מביע בה, וכשל בנסיונו זה", הגיבה מפלגת העבודה. "חבירתו של פרץ ללבני לא תזיק כהוא זה למפלגת העבודה ואף תחזק אותה ותאפשר לה לעבוד במלוכד, באחדות ובחברות ובלי חתרנות מזיקה מבפנים. זאת כדי להפיל את שלטונו של נתניהו, ולהפוך את ישראל לחברה צודקת הדואגת באמת לאזרחיה. אשר ללבני – מדובר בשפל פוליטי נוסף ובאיסוף פליטי פליטים באופן שאין בו ולו שמץ של אידיאולוגיה

לפיד מיהר להגיב להצטרפות המפתיעה: "העריקה של פרץ ללבני זו הפוליטיקה הישנה בגירסה הכי מכוערת שלה. כל מי שמפסיד בבחירות במפלגה שלו מיד מצטרף למפלגת האופורטוניסטים החדשה. אלה הפוליטיקאים הישנים שחושבים רק על עצמם, על העלבונות שלהם והכסאות שלהם, ואין להם שום עניין במה שבאמת חשוב לישראל. את זה בדיוק באנו לשנות"

בנוסף לפרץ, צירפה גם את אלוף במילואים אלעזר שטרן, שכיהן בין היתר כראש אגף כוח האדם בצה"ל. לבני צפויה להכריז על שמות נוספים במסגרת הרשימה, וכמו כן אמורה להציג סדר המועמדים ברשימתה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן