פתיחה טובה: נעילה חיובית ליום המסחר הראשון של שבוע המסחר בת"א

היום הראשון של שבוע המסחר בתל אביב ננעל בעליות על רקע הנעילות החיוביות בניו יורק בסוף השבוע, ופרסום נתון מאקרו מבטיח נוסף בארצות הברית – דוח התעסוקה המעודד.

מדד ת"א 25 רשם עלייה של 0.6% ומדד ת"א 100 של 0.7%. מדד הנדל"ן התחזק ב-0.8% ומדד הנפט והגז זינק ב-2.8%. מדד התקשורת ומדד הבנקים ננעלו סביב רמות הפתיחה.

דו"ח התעסוקה שפורסם ביום שישי בארצות הברית הציג נתונים מעודדים לפיהם הכלכלה האמריקאית מצטיירת כחזקה ויציבה משגרסו ההערכות. בחודש האחרון נוספו לשוק בארצות הברית למעלה מ-240 אלף משרות, לעומת הערכות שציפו לעליה של כ-200 אלף בלבד. שיעור האבטלה בכלכלה הגדולה בעולם נותר על קנו ברמה של 4.9%.

בית ההשקעות הלמן-אלדובי גורס בסקירתו השבועית על מצב השווקים בעולם כי: "הסיכויים להעלאת ריבית בפגישה הקרובה של הפדרל ריזרב נמוכים מאוד אך עם זאת, התגברו הסיכויים להעלאת ריבית פעם נוספת במהלך השנה הקרובה ואולי אף בפגישה הבאה שתיערך באפריל. בנוסף, אנו מעריכים כי שווקי ההון יסחרו בתנודתיות גבוהה בתקופה הקרובה לאור החשש לקראת העלאת הריבית והשפעותיה על השווקים." נזכיר שבפד דיברו בסוף 2015 על 4 פעימות של העלאת ריבית לאורך 2016.

מניות החברה לישראל וחברת כיל רושמות כעת עליות של 3.4% ו-2.6%, כשברקע עומדת הודעת החברה לישראל על עזיבתו של היושב ראש ניר גלעד את תפקידו בחודשים הקרובים, לאחר כעשור של פעילות בה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן