פתיחת שבוע אדומה: הבורסה בתל אביב ננעלה בירידות שערים חדות

היום הראשון לשבוע המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים חדות, על רקע המגמה הדומה בעולם בסוף השבוע בעקבות הנפילה במחירי הנפט. עוד ברקע למסחר: ביום רביעי יודיע הפד בארה"ב על החלטת הריבית, כאשר אם היא תעלה מרמתה האפסית, תהיה זו הפעם הראשונה מאז 2008. אצלנו המניות שחזרו מניו יורק נמצאות במוקד, וחברת הפניקס מרכזת תשומת לב לאור הקפאת היתר השליטה של החברה הסינית פוסון.

הבורסה בוול סטריט ננעלה בסוף השבוע בנפילות שערים של עד 2.2%, על רקע המשך הצניחה במחירי הנפט, והמדדים המובילים בבורסות אירופה ירדו גם הם. לאור זאת מניות הגז המקומיות ריכזו היום עניין, כאשר דלק קידוחים נפלה ב-3.5%, רציו צנחה ב-2.5% ואבנר צללה ב-3%.

בתוך כך, אירוע משמעותי יתרחש השבוע בעולם – החלטת הריבית בארה"ב המדוברת. כזכור, לאחרונה פיזרו חברי הפד, ביניהם היו"ר ג'נט ילן וסגנה סטנלי פישר – על העלאה קרובה. במידה והדבר אכן יקרה, תהיה זו העלאה ראשונה של הריבית מזה 7 שנים. אירוע מרכזי בתחום הפיננסי בארץ יתרחש מחר, כאשר ועדת שטרום להגברת התחרות בבנקים תפרסם את מסקנותיה.


אצלנו מדד ת"א 25 ירד היום ב-2.5%, מדד ת"א 100 איבד 2.3% מערכו ומדד הבנקים נחלש ב-1.4%. מדד התקשורת איבד 1% מערכו, מדד הנדל"ן ירד ב-2.2% ומדד הנפט והגז נפל ב-2.5%.

דורית סלניגר, המפקחת על הביטוח, החליטה להקפיא את היתר השליטה של החברה לבעלות על הפניקס בעקבות היעלמותו המסתורית בסוף השבוע של יו"ר פוסון הסינית, ג'ואו גואנגצ'אנג. פוסון הייתה אמורה לקבל את ההיתר מחר (מקבוצת דלק), לאחר דיונים ממושכים בינה לבין הפיקוח, ומניית הפניקס צנחה ב-3.2% ומניית דלק צללה ב-4.5%. השתיים בוודאי ימשיכו לרכז עניין השבוע, לאחר שמוקדם יותר היום פוסון הודיעה רשמית כי נציגיה יגיעו לארץ בימים הקרובים בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו. 

בעקבות הירידות החדות בניו יורק בסוף השבוע, חזרו משם חברות רבות עם פערים שליליים גדולים, בין השאר נייס אשר צנחה ב-4.5%, טאואר שנפלה ב-4.6%, אורמת טכנולוגיות אשר צללה ב-2.8% וטבע שנחלשה ב-1.4%.

מניית חברת הנדל"ן אפריקה ישראל, ריכזה תשומת לב במסחר גם היא בעקבות זינוק חד, אך סיימה לבסוף את היום בנפילה של 7.7%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן