פתיחת שבוע: המסחר בבורסה בת"א ננעל בירידות קלות

הבורסה בתל אביב פתחה הבוקר את שבוע המסחר, על רקע ירידות השערים שנרשמו ביום שישי בבורסות אירופה ובוול סטריט לאחר האכזבה מפרסום האומדן הראשוני לצמיחה ברבעון האחרון של 2014 (2.6%). הבורסה בניו יורק סגרה בכך שבוע שלילי למדי.

בסקירתם השבועית, ציינו הבוקר כלכלני הלמן אלדובי כי לאירועים הביטחוניים שהתרחשו בשבוע שעבר לא הייתה השפעה מהותית על שוק ההון. "בשבוע האחרון מדדי המניות בבורסה בת"א נסחרו במגמה מעורבת והיו עדיפים על פני רוב מדדי העולם שסגרו את השבוע במגמה שלילית. מבחינה סקטוריאלית המדד שבלט לשלילה הוא מדד הבנקים שעלה בשיעור קל של 0.4%, לעומתו, מדד הביומד בלט לחיוב השבוע, כאשר הציג עלייה חדה של קרוב ל-5%".


הבורסה בתל אביב

היום, כאמור, ננעל המסחר ברחוב אחוזת בית בת"א במגמה שלילית קלה, ובמחזור מסחר נמוך במיוחד. עם נעילת המסחר נחלש מדד ת"א 25 ב-0.1%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.2% ומדד הבנקים ירד ב-0.3%. מדד התקשורת נחלש ב-1.3%, מדד הנדל"ן התחזק ב-1% ומדד הנפט והגז צנח – ואיבד 2.4% מערכו, על רקע הודעתן של החברות השותפות במאגר "לוויתן" כי הצעתן לממשלת קפריסין לאספקת גז פגה החל מאתמול, וכי הממשלה הקפריסאית בוחנת כעת גם חלופות נוספות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן