פתיחת שבוע חיובית: המסחר בבורסה ננעל בעליות שערים

הבורסה בתל אביב פתחה היום את שבוע המסחר במגמה חיובית על רקע עליות שערים קלות שנרשמו בסוף השבוע בניו יורק – ועלייתו של מדד ה-S&P לשיא כל הזמנים. בנוסף, עומד ברקע למסחר פרסום מדד המחירים לצרכן ביום שישי, אשר עלה ב-0.6% – מעל התחזיות המוקדמות בשוק.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש מעריך כי מדד אפריל מפחית את הסתברות לצעדים מוניטאריים נוספים של בנק ישראל. "אנו ממשיכים להאריך שהריבית תישאר ללא שינוי בחודשים הקרובים. לאחר מדד אפריל אפשר להרגיש בטחון גדול יותר בתחזית שלנו לעלייה של 1.4% במדד המחירים ב-12 החודשים הבאים (ללא התחשבות בהשפעה אפשרית של פטור ממע"מ על מוצרי ייסוד)".

"המדד של חודש מאי צפוי לעלות ב-0.2% בהשפעה של התייקרות הדלק, התייקרות עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה והמשך עלייה במחירי הירקות והפירות. גם המדד של חודש יוני צפוי לעלות ב-0.2% בעיקר בהשפעת הגורמים העונתיים".

היום פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את תחזית הצמיחה במשק, ממנה עולה כ המשק הישראלי צמח ברבעון האחרון על פי שיעור שנתי של 2.5% בלבד – נתון נמוך בהרבה מהמצופה. כזכור, תחזית הצמיחה השנתית של בנק ישראל עומדת על 3.2%.

אך גם הפרסום השלילי לא פגע במגמה החיובית אשר שלטה לאורך כל היום במסחר בבורסה ברחוב אחוזת בית בתל אביב. מדד ת"א 25 התחזק היום ב-0.3%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.2% ומדד הבנקים ננעל סביב רמות הפתיחה. מדד התקשורת ירד ב-0.8%, מדד הנדל"ן ירד ב-0.2% ומדד הנפט והגז הוסיף לערכו 1.3%.

טאואר וטבע חזרו עם פערים שליליים מניו יורק ונחלשו שתיהן ב-2.1%. מניית אופקו שחזרה עם פער חיובי עלה היום ב-5.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן