צבא ארה"ב קורא לכם: תכננו את הנשק העתידי – וזכו ב-4 מיליון דולר

חוכמת ההמונים לובשת מדים: מחלקת ההגנה האמריקאי מציעה פרסים בסך 4 מיליון דולר למי שיצליח לפתח את רכב העתיד של המארינס. במסגרת הפרויקט שמכונה FANG יציע הארגון לכל מי שחפץ בכך לנסות לתכנן את הרכב האמפיבי העתידני, כשהרכב הזוכה ייוצר ועשוי להיכנס לשימוש.

הפרויקט ממומן על ידי DARPA, זרוע הפיתוח המתקדמת של מחלקת ההגנה האמריקאית. הזרוע הזו אחראית לכמה מן הפרויקטים השאפתניים והדמיוניים ביותר שנמצאים כעת בפיתוח, ביניהם חליפת איירון מן, חרקי ביון מעופפים ורובוטים נוזליים.

כעת משיקה החברה את פרויקט FANG – רכב השטח האמפיבי (רכב יבשתי, שמסוגל לנוע גם בים) של הדור הבא. בשלושה אתגרים נפרדים יתבקשו האמריקאים לעצב את מערכות הרכב, בסדר קושי עולה: הפרויקט הראשון – שהושק אתמול וייפתח בתחילת 2013 – יתמקד בפיתוח מערכות הגלגלים וההנעה; האתגר השני, שצפוי להיפתח בסוף 2013, יתמקד בפיתוח השלדה, והאתגר השלישי, שאמור להתקיים בשנת 2014, יהיה פיתוח כלי הרכב כולו. הפרס עבור הזוכים בשני הפרויקטים הראשונים יהיה מיליון דולר עבור כל פרויקט, כאשר מי שהעיצוב הסופי שלו ייבחר בפרויקט השלישי יזכה ב-2 מיליון דולר. הרכב הזוכה ייוצר על ידי DARPA, ויעבור לבחינת הצבא האמריקאי.

לשם הכנת העיצובים, פיתחה DARPA מערכת אינטרנטית ייעודית, אשר פתוחה לכל אזרח אמריקאי. על פי הארגון, התחרות פתוחה למעצבים בודדים, לקבוצות, לחברות ואפילו לתאגידים. המערכת תאפשר למשתתפים למצוא עמיתים לפיתוח, להקים קבוצות עבודה עם מפתחים מרוחקי, ולעצב את המערכות על פי הרעיונות שלהם. המערכת הזוכה תיבנה במעבדות DARPA.

לאתר הפרויקט לחצו כאן.

אם במקרה יש לכם אזרחות אמריקאית ורעיון לרכב, לחצו כאן להשתתפות בפרויקט.

כתבות נוספות בנושא:

כבר לא מדע בדיוני: צפו בפיתוחים העתידניים של צבא ארה"ב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן