צוקרברג הפתיע את ברין: "מחכה כבר לקבל את המשקפיים של גוגל"

מסתבר שאין בנאדם שמתרגש מהמשקפיים העתידניים של גוגל יותר מאשר מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג. 

צוקרבג פגש את אחד ממייסדי גוגל, סרגיי ברין, במסגרת השקת היוזמה המשותפת והמסוקרת להעניק פרסים ליזמים פורצי דרך במחקרי בריאות, בכנס שנערך אתמול באוניברסיטת קליפורניה. בעוד דרכיהם של השניים הצטלבו בגלל תמיכתם המשותפת במחקר פורץ הדרך, פגישתם מאחורי הקלעים חשפה גם דיבורים עסקיים על המשקפיים של גוגל, פרויקט מיוחד במסגרתו מבקשת החברה ליצור משקפיים שיוכלו להציג מציאות רבודה. על פי סרטוני ההדגמה ששחררה החברה, המשתמש יוכל לשגר הוראות למשקפיים ולבצע פעולות צילום, שיתוף וקבלת מידע תוך כדי תנועה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אחרי שנאמו וענו על שאלות העיתונאים, ניגש צוקרברג אל ברין מאחורי הקלעים: "אני לא יכול לחכות עד שיהיה לי זוג משקפיים משלי", אמר צוקרברג, בזמן שברין ניסה להתאים את המשקפיים שלו לראשו של צוקרברג. מנכ"ל פייסבוק ניסה להפעיל את זוג המשקפיים של מייסד גוגל, ואף נשמע אומר מספר פעמים את הפקודה הבסיסית למשקפיים – "OK Glasses".

"איך מסתכלים החוצה מבעד למשקפיים מבלי שזה ייראה מוזר?", שאל צוקרברג, אשר חבש קפוצ'ון שחור. "אתה יודע, איך משתמשים בזה בלי לשבור קשר-עין?". מיד לאחר מכן ניסה צוקרברג לברר אם ניתן לנווט באמצעות המשקפיים בחללים פנימיים, ונענה שבינתיים הדבר אינו אפשר.

האינטרקציה של צוקרברג עם המשקפיים נמשכה כ-10 דקות. לאחר מכן שאל אם אפשר לשלוח נתונים מהמשקפיים מבלי לעבור דרך השרתים של גוגל, וברין ענה שכרגע הדבר עדיין לא אפשרי. מנכ"ל פייסבוק המשיך להזכיר לברין כמה הוא מחכה שיהיה בבעלותו זוג.

למרות אופיה הבלתי רשמי, הפגישה הזו בין שניים מהאנשים החזקים ביותר בעולם הטכנולוגיה הראתה כי פייסבוק ערוכה לפיתוח אפליקציות עבור המשקפיים. לפי צוקרברג, פייסבוק הקימה צוות בן שלושה מהנדסים, אחד מהם עובד גוגל לשעבר, אשר מחכים שהמוצר יגיע לחברה כדי להתחיל לפתח עבורו אפליקציות.

מאחורי הפן העסקי ישנה בשורה חשובה יותר לעמק הסיליקון: לאחר הביקורת שהושמעה לא פעם כי החברות הגדולות לא משתפות פעולה בכלל, נראה כי שיתוף כזה בין שתי הענקיות, גם אם חלקי, יכול לקרום עור וגידים דרך פרויקט המשקפיים.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן