צניחה בקופות הגמל: הפסדי מאי מחקו חצי מהרווחים מתחילת השנה

 

הירידה בשוקי המניות בארץ ובחו"ל משכה את קופות הגמל לתשואה שלילית של 2.4%, כך עולה מהסקירה החודשית שפרסם היום בית ההשקעות מיטב.

על פי הנתונים, התשואה הנומינלית המשוקללת של קופות הגמל במאי 2012 תעמוד על כ-2.4%-, כאשר הבולטות מביניהן לשלילה הן אלו שהשקיעו רכיב גדול באפיק המנייתי בארץ ובחו"ל. התשואה הנומינלית השלילית של קופות הגמל הגדולות במאי 2012, המהוות כשליש מהתעשייה כולה, צפויה לנוע בין 2.3%- ל-2.9%-.

מתחילת השנה השיגו קופות הגמל תשואה ממוצעת חיובית של כ-2.6%, אך התשואה השלילית החודש מחקה כחצי מהרווח שהשיגו הקופות מתחילת השנה.

להערכת מיטב, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הגדולות (כמו גדיש, עוצמה, תמר, קה"ל, כנרת) המהוות כשליש מתעשיית קופות הגמל וההשתלמות, יציגו במאי 2012 תשואה נומינלית (ברוטו) משוקללת שלילית של 2.4%. תשואה צפויה זו מייצגת גם את התמונה בתעשייה כולה, כאשר טווח התשואות של כלל הקופות אמור לנוע בין תשואה שלילית של 2.0% לעד תשואה שלילית של 3.2%.

להערכת מיטב, ירידות השערים באפיק המנייתי בארץ ובחו"ל פעלו כגורם השלילי המרכזי לתשואות הקופות החודש. גם האפיק הקונצרני בישראל פעל כגורם שלילי. לעומת זאת, שוק האג"ח הממשלתיות, הן האפיק השקלי והן האפיק הצמוד, פעל כגורם חיובי החודש שמיתן את עוצמת התשואות השליליות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן