צעד קטן לאדם, צעד ענק ל-Google: נכנסת לשוק ביטוחי הרכב

יתכן ויהיו כמה שירימו גבה על ההחלטה של Google, החתומה על שת"פ עם ענקיות הרכב Volvo ו-Mercedes Benz לקחת אחריות על כל תאונה צפויה, טעויות עיצוב או אחריות על רכיבים לא איכותיים דיים, ברכבים ללא נהג. אולם מומחים פיננסיים מסבירים, כי מדובר דווקא בצעד הגיוני למדי שנועד לייצר שקיפות ובעיקר, לשמש מנוף בטוח לכניסתה של Google לשוק ביטוחי הרכב במכוניות ללא נהג אותן מייצרת, ביתר קלות.

"נכונותה של Google לקחת אחריות על כל תאונה ברכבים הנוהגים ללא מגע אדם, היא סוס טרויאני לתעשיית הביטוח המגלגלת ביליוני דולרים", אומר בלייק קורבט, נגיד Pi Financial בוונקובר, ומומחה להערכות פיננסיות. כן, קראתם נכון: ביליונים. ובשוק חזק כל כך, התחזקותה של Google והפיכתה לשחקנית מרכזית בשוק המכוניות ללא נהג שנמצא כיום בחיתוליו, היא רק עניין של זמן.

"ברגע שניקח ביטוח רכב של Google, כמה זמן ייקח עד שהענקית תכבוש גם את שוק ביטוחי הדירות, הבריאות, ביטוחי החיים ועוד?" שואל קורבט. התשובה עשויה להיות לא פשוטה בהיבטי השתלטותו של גוף ענק, מוצלח ככל שיהיה, על חיינו.

צילום: מתוך אתר Google

היצרניות בלחץ; ישנה ציפייה להשוות את התנאים שהציבה Google

נכון להיום, מעמידה החברה את שירותי Google Compare לטובת לקוחות הרוצים להשוות דירוגים של 21 חברות המציעות ביטוחי רכב. מה שמפר את הסטטוס קוו בשוק ביטוחי הרכב, אלו בדיוק הרכבים הללו, ללא נהג, המפחידים את השחקנים המרכזיים בשוק. חלק מן הסיבות נעוצות בכך שרכבים אלה מתוכנתים כך שנדיר שתאונת דרכים תתרחש על ידם, לא נצפות טעויות אנוש ובעיקר, ישנה אחריות מלאה על כל פעולה שלהן, כפי שמציעה עתה Google שחברה לענקיות הרכב וולבו ומרצדס. כעת, ישנה דרישה הולכת וגוברת שיצרני מכוניות ללא נהג מחברות נוספות, יספקו ביטוח עם תנאים דומים לזה שמציעה Google. כיום, ביטוח שכזה אינו מוסדר רגולטורית, בדומה לביטוחי רכב רגילים.

"האחריות על ביטוח מכוניות ללא נהג יעבור מבעלי המכוניות הללו, ליצרני המכוניות", אומר קמלש מוהנארנגם, אנליסט תחבורה בכיר מפירמת הייעוץ Frost & Sullivan בלונדון. עוד מוסיף, שעם הזמן ביטוחי הרכב צפויים להשתכלל: "חברות הביטוח יציעו מוצרי ביטוח העוסקים בניהול סיכונים עקב הדיגיטציה והחידושים שמוכנסים למכוניות; כך למשל, החברות צפויות להציע למבוטחים חבילת הגנה ממתקפות סייבר והאקינג למכוניות המושתתות על מחשוב מתקדם".

נראה שב-Google יודעים היטב מדוע פנו לשוק הביטוח של הרכבים המתקדמים; אם האנליסטים אכן חוזים נכון את התפתחות השוק, Google תשלשל לכיסה סכומי עתק ותדהר לעבר היעד הבא בחיינו. מהו, אתם שואלים? ובכן, אולי תמצאו תשובות בחיפוש מהיר ב-Google, ואם לא – המתינו בסבלנות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן