צפו בווידיאו: האמריקאים מסתערים על חנויות אפל בדרך לאייפון 5

האייפון 5 יצא היום לשווקים ברחבי העולם, וההתרגשות סביבו כבר בעיצומה. מיליוני לקוחות התקבצו סמוך לחנויות אפל עוד משעות הלילה כדי לתפוס מקום בתורים הארוכים. חברת אפל דיווחה כבר כי לאחר השקת המכשיר בשבוע שעבר, נרשמו אצלה כבר למעלה מ-2 מיליון הזמנות, והיום שוב נבחנת היכולת של החברה לעמוד בביקוש הרב בכל רחבי העולם.

דיווחים על חוסר דיוק במערכת המפות של המכשיר מעיבים במקצת על האווירה, אולם בארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, קנדה, אוסטרליה, יפן ומדינות נוספות החגיגה נמצאת בעיצומה ונדמה כי ההיסטריה רק הולכת וגדלה. מחיר מניית אפל ממשיך לעלות והגיע הבוקר (שעון ניו יורק) ל-704 דולרים, ובעולם מעריכים כי כמות המכירות תעבור בודאות את זו של הדגם הקודם.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק  

מספר משווקים של אפל ברחבי אסיה כבר הביעו חשש כי ענקית הטכנולוגיה האמריקאית לא תצליח לספק את הביקושים ביבשת. לטענת חברות סופטבנק וסינגטל, שתי ספקיות הסלולר הגדולות בסינגפור, הביקושים לאייפון החדש כבר עלו על כמות המכשירים שאפל סיפקה להן בעבר ואילו ביפן, חברת KDDI קורפ כבר הודיעה כי אזל אצלה המלאי של המכשיר. 

האם תצליח אפל לספק את הביקושים? | צילום: רויטרס

הראשונים לקבל את האייפון 5 היו הלקחות בסידני, אוסטרליה. כ-600 אנשים התקבצו סמוך לחנות אפל בעיר עוד בטרם פתחה את שעריה. באוסטרליה הוחלט להגביל כל לקוח לרכישת מקסימום של שני מכשירים בלבד. 

בסינגפור כבר החלה מכירת האייפון גם בשוק האפור. עשרות אנשים נצפו כשהם מחכים במרחק מסויים מחנות אפל עם ערימות קטנות של מזומנים, איתם יירכשו את המכשיר מסוחר שייצא מחנות אפל עם כמות של מכשירים שרכש. אולם הפעם, משגיחה אפל באופן הדוק יותר על מכירות האייפון. הלקוחות בתוך החנות שומרים על שקט יחסי ואת עיקר הרעש עושים המוכרים המתרוצצים במטרה לספק את הביקושים. 

קונים מאושרים בחנות אפל בשדרה החמישית בניו יורק | צילום: רויטרס

על פי ההערכות האנליסטים, אפל צפויה למכור כ-10 מיליון מכשירי אייפון 5 עד סוף ספטמבר. להערכת חברת ג'יי פי מורגן, מכירות האייפון החדש יכניסו לאפל תוספת של 3.2 מיליארד דולר. חברת סמסונג כבר הודיעה כי תוסיף את האייפון 5 לתביעת הפטנטים שהגישה נגד אפל, אולם האחרונים לא מתרגשים. לפחות על פי ההיסטריה סביב פתיחת המכירות היום, גם הקונים לא.

  צפו בפתיחת המכירות בסידני, אוסטרליה, היום

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן