צפו בווידיאו: האקרים גונבים ב.מ.וו בפחות משלוש דקות

הטכנלוגיה מתקדמת, ואיתה גם התחכום של הפושעים. היום כדי לפרוץ לרכב כבר לא צריך לפרק שני חוטים כמו בסרטים, רק לפרוץ למערכות הרכב. סרטון שהועלה ליוטיוב מראה פריצה לכאורה לב.מ.וו מסדרה 1 וגניבה שלו באמצעות טכניקה חדשה.

כך נפרץ הרכב:

בתחילה, הפורצים היו צריכים לקבל גישה לרכב – בסרטון הם שוברים את החלון. בשלב הבא, הם משתמשים במשבש תדרי RF כדי למנוע מהבעלים החוקי גישה לרכב בזמן שהם "עובדים". לאחר מכן, מחברים הפורצים לרכב מתכנת צופן מפתח, ומתכנתים את המפתח החדש להניע את המכונית. ואז הם נוסעים.

הפריצה הזו מתאפשרת בעיקר משום שמכוניות הנמכרות באירופה חייבות לכלול גישה לא מאובטחת למערכת החיישנים שלהן, על מנת שמוסכים יוכלו לקרוא את הקודים ולטפל בכלי הרכב.

על פי מספר מקורות, כ-300 רכבי ב.מ.וו נגנבו רק בשנה האחרונה באמצעות השיטה הזו. על פי אותם מקורות, כל הרכבים של ב.מ.וו מכל הסדרות פגיעים לפריצה.

בב.מ.וו בריטניה טענו כי "הקרב נגד פורצים שתחכומם הולך וגדל מהווה אתגר לכל יצרני הרכב. מותגים יוקרתיים כמו ב.מ.וו ומתחריו תמיד היו מטרה נחשקת לפורצים. ב.מ.וו עמדה בחזית טכנולוגיית אבטחת הרכב שנים רבות. אנו עובדים עם הרשויות ויצרניות אחרות כדי לשפר את המערכות".

"אנו מודעים לטענות האחרונות על כך שפושעים שמים את מכוניות היוקרה כמטרה, והנושא נמצא תחת חקירה. אנו בקשר ישיר עם המשטרה בניסיון להבין איך הפורצים הללו פועלים. המידע ישמש אותנו כדי לשפר את מערכות האבטחה שלנו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן