צפו בווידיאו: הרובוט שיאפשר לכם לשוטט בעבודה גם כשאתם לא שם

אם חשבתם ששואבי אבק רובוטיים הם פסגת הטכנולוגיה וסימן ההיכר הראשון לכך שהעתיד טמון במחשבים שעושים הכל עבורנו, הפוטנציאל הטמון בכלים הרובוטיים אשר ידועים זה זמן רב מגיע לנקודת שיא חדשה כאשר iRobot ו-Cisco חברו יחדיו בכדי לחשוף לראשונה את AVA 500, רובוט אוטונומי למחצה בגובה 165 ס"מ המיועד לעסקים גדולים בעיקר, נושא מסך LCD בגודל 21.5 אינץ', תוכנת שיחות וידאו בשם TelePresence ומצלמת HD מבית סיסקו שמסוגל לנווט בבניין ללא כל יד מכוונת.

הרובוט הוא למעשה היישום המסחרי השני לפלטפורמת AVA. מוקדם יותר השנה, השיקה iRobot במשותף עם חברת המדיקל InTouch Health את RP-Vita, רובוט המיועד לשימוש רופאים ומסוגל לנוע ולבקר פציינטים מבלי שהרופא יצטרך לקום מהכיסא.

הגישה של iRobot מסתמכת על כך שהמשתמש אינו צריך לשלוט במסלול הרובוט בעצמו, אלא בוחר נקודה במפת הבניין באמצעות האייפד, כאשר אליה ינווט הרובוט לבד בהתחשב במכשולים סביבו. הרובוט מסוגל לנוע בין מצב "ישיבה" למצב "עמידה", מסוגל לזהות אנשים ולעבור על פניהם מבלי להפריע ולהבדיל בין מכשולים חיים ומכשולים בודדים, ולהתרחק במהירות משניהם.

לאחר שהמפעיל בחר את נקודת היעד של הרובוט, הרובוט ינווט לשם ויחייג שיחת וידאו באופן אוטומטי אל המפעיל. במהלך הניווט, החיישנים והטכנולוגיה המתקדמת המוטמעים ברובוט, הכוללים מצלמה פנורמית המאפשרת לו להביט למעלה ולמטה, 3 מצלמות עומק בתלת מימד המאפשרות לו לזהות מכשולים אפשריים ולהתחמק מהם, סונאר וחיישני לחץ המאפשרים לרובוט להתנהג בהתאם כאשר משהו נוגע בו במהלך הדרך.

הרובוט החדש מזכיר במעט את הסרט "המחליפים" שבו הרובוטים חיים את חיי בעליהם שנשארים בבית. אולי אנחנו עדיין לא שם, אך בהחלט יכול להיות שבעוד כמה שנים המכשירים יעשו את הכל בשבילנו. בכל מקרה, למי שמעוניין לרכוש את התענוג, כאשר יושק ה-iRobot AVA 500 הוא יוצע תמורת לא פחות מ-70 אלף דולר ליחידה, כאשר תתאפשר השכרה של הרובוט (כולל שירותי אחזקה ותמיכה טכנית) תמורת סכום זעום של בין 2,000-2,500 דולרים בחודש.

לכתבה המקורית באתר גיקטיים

כתבות נוספות מגיקטיים:

צפו: לייזר ביתי ונייד שישרוף כל דבר שיקרה בדרכו [סרטון יומי]

WWDC 2013: חוץ מחדשנות, הכל היה שם [דעה]

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן