צפו בסרטון: יומיים אחרי עדכון ה-iOS – כך תפרצו את מסך הנעילה

פרצה חדשה התגלתה בגרסת iOS 6.1.3 המאפשרת למשתמשים "לעקוף" את מסך הנעילה ולקבל גישה אל אנשי הקשר והתמונות במכשיר. הפרצה, שהתגלתה על ידי משתמש בשם VideosdeBarraquito מגובה בסרטון שהועלה ליוטיוב ובו מציג כיצד בדיוק מצליח לעקוף את המסך, ולקבל גישה אל המידע במכשיר.

הפרצה הנוכחית משתמשת באפשרות הפקודות הקוליות הקיימות במכשיר, ומנצלת את העובדה שהמשתמש יכול להתקשר לחבריו גם מבלי לפתוח את מסך הנעילה. בסרטון ניתן לראות כי מיד לאחר שפקודת החיוג ניתנת, יש למהר ולהוציא את כרטיס הסים מהמכשיר על מנת לעצור את השיחה. כשהשיחה נכשלת, חוזרים אל תפריט הטלפון המלא, המציג את לחצני החיוג, אנשי הקשר ושאר האפשרויות, ומעניק בכך גישה גם לתמונות הנמצאות על גבי המכשיר, באמצעות הוספת תמונה לאיש קשר חדש.

חשוב לציין כי לא מדובר בתהליך נוח ומהיר, שכן הוא כולל את הוצאתו של כרטיס הסים בתזמון מדוייק בזמן שהמכשיר מנסה לחייג, מה שמצריך סיכת בטחון או אטב נייר בהישג יד. אז נכון, לא מדובר על בעיה רצינית, אך במידה ואתם מעוניינים לפרוץ אל המכשיר של חבריכם מבלי שישם לב לכך – יהיה עליכם להתאמץ ולעבוד קשה במיוחד. VideosdeBarraquito עצמו מבהיר בתיאור הסרטון כי יש שיטה מאוד פשוטה להמנע מסוג הפריצה המדובר – פשוט לבטל את האופציה לחיוג קולי במכשיר.

חוסמת ונפרצת

הפרצה הנוכחית שהתגלתה מגיעה חודש אחרי שהתגלתה פרצה נוספת בגרסת iOS 6.1, שאפשרה גם היא גישה לקבצים ותמונות ישירות ממסך הנעילה, מבלי להכניס את הקוד המבוקש. הפרצה הקודמת, שהתגלתה גם היא על ידי המשתמש VideosdeBarraquito אמנם תוקנה בעדכון הנוכחי, אך מסתמן כי אפל תצטרך להוציא עדכון אבטחה נוסף בקרוב, במידה והיא רוצה לשמור על משתמשיה בטוחים.

לצד תיקוני האבטחה הסטנדרטיים שמציעה אפל, גרסת 6.1.3 כוללת בתוכה גם את את חסימת חורי האבטחה שאפשרו את פעילותה של פריצת evasi0n, שאפשרה למשתמשים לבצע JailBreak למכשיר שלהם. אך מכיוון שהגרסה החדשה כוללת שורת עדכונים קטנים שלא משנים בצורה משמעותית את חווית המשתמש במערכת ההפעלה, ולאור העובדה שהתגלתה פרצת אבטחה נוספת המאפשרת גישה למידע של המשתמש גם ללא הכנסת קוד הנעילה, נראה כי אתם יכולים להמשיך לישון בשקט במידה ותמנעו מעדכון מערכת ההפעלה בגרסה הנוכחית.

לכתבה המקורית

לכתבות נוספות מניוז גיק:

דיווח: אמאזון תשיק קינדל פייר 7 ב-99 דולרים עד סוף השנה

מגמה חיובית: עליה בביקוש לעובדים בתחומי ההייטק והביוטק

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן