צפו בסרטונים: פרוייקט "ניאנטיק" משגע את העולם – מה גוגל זוממת?

ג'ון הנק התקרב לחלון במשרדי הבית של גוגל בסן פרנסיסקו וראה נוף עוצר נשימה. הנק נהנה כבר זמן רב ממעמד גבוה בתוך גוגל. הוא אחד מהמייסדים של KeyHole, חברת התוכנה שב-2001 פיתחה הדמיה של כדור הארץ בתלת מימד באיכות גבוהה. גוגל חטפה את KeyHole ב-2004 והפכה את התוצר ל-Google Earth, אחד מהישגי הרשת המרשימים ביותר של זממנו. הנק וחלק מהנבחרת שהביא עימו נשארו בגוגל מאז.

לפני שנה ניגש הנק למנכ"ל גוגל לארי פייג והודיע לו כי הגה רעיון חדש והוא מבקש לעזוב את גוגל ולהקים חברה חדשה. פייג' התאמץ מאוד אך הצליח לשכנע את הנק להישאר ולפתח את הרעיון החדש תחת המטריה של גוגל – כך נולדו מעבדות "ניאנטיק" שמנסות לפתור את הבעיות שנוצרו בעקבות הפופולריות של הסמארטפונים. מכשיר סלולר חזק אמור לאחד אותנו ולגרום לנו להכיר טוב יותר את העולם ולא לפצל בנינו ולאבד אחיזה עם המציאות, אומר הנק כדי להסביר את החשיבה מאחורי הרעיון.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המשקפיים של גוגל מנסים לחבר את המשתמש למציאות: עם מצלמה טובה, שירותי מקום ועיבוד מידע בצורה גבוהה אמור המוצר לספק את המידע הדרוש בכדי להתמקם טוב יותר בעולם סביבנו. "כל הרעיון הוא להסתכל עם עיניים חדשות", אומר הנק.

מעבדות "ניאנטיק", קיבלו את ההשראה לשם מספינת מפרש גדולה שהגיעה לסן פרנסיסקו לפני כ-160 שנים כחלק מהבהלה לזהב שהייתה באותה תקופה. אבל "ניאנטיק" מעולם לא חזרה הביתה – היא הייתה אחת ממאות הספינות שהגיעו לחפש זהב נבזזו וננטשו על ידי הצוות עד שלבסוף שקעה "ניאנטיק" לתוך המצולות.

בספטמבר יצאה "ניאנטיק" עם המוצר הראשון שלה שמותאם לאנדרואיד ונקרא – Field Trip. האפליקציה שזכתה לביקורות טובות שולחת נתוני מידע מעניינים ועובדות חשובות אודות המקומות בהן נמצא המשתמש. המוצר אמנם טוב אבל בשביל בחור שהביא לעולם את Google Earth, אפליקציית "מדריך תיירים" היא בוודאי לא קצה גבול היכולת שלו.

אלא שאז ב-1 בנובמבר דברים מוזרים התחילו לקרות: הוקם אתר שנקרא פרויקט "ניאנטיק" שמכיל בתוכו סרטוו קצר (מצורף למטה). אלא שמאז, בכל יום שעובר משחרר האתר עוד ועוד פרטים מסתוריים על הפרויקט כמו הסרטון (המצורף מעלה) על בחור שקנה סמארטפון מיד שנייה שלא מפסיק לעבוד ולעשות דברים מוזרים גם אם מוציאים לו את הכרטיס ה-SIM.

התגובות לפרוייקט של גוגל כבר מתחילות להציף את הרשת ושנדמה כי כולם רוצים לדעת מה גוגל מתכננת עכשיו. בכל מקרה, האם הנק הצליח לספק לנו משהו מעניין נוסף? כנראה שנדע בקרוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן