צפו בראיון הראשון של סטיה נדלה כמנכ"ל מיקרוסופט החדש

מאז הכריזה ענקית התוכנה מיקרוסופט אתמול על מינויו של סטיה נדלה לתפקיד מנכ"ל החברה החדש, פשפשו כלי התקשורת השונים בארה"ב בארכיונים והציפו את הצופים במבול של פרסומים ופריטי מידע מסקרנים אודות המנכ"ל החדש של אחת מחברות התוכנה הגדולות והמובילות בעולם.

מה למדנו עד עתה? אנו יודעים כי נדלה עובד במיקרוסופט כבר 22 שנים במגוון תפקידים, האחרונים שבהם – סגן הנשיא לענייני טכנולוגיות ענן ויזמות. הוא נולד בהודו בשנת 1967, ומתגורר כיום בוושינגטון עם אישתו ושלושת ילדיו. הוא בעל תואר שני במנהל עסקים ובמדעי המחשב, משחקר קריקט תחרותי וחובב שירה. במהלך נאומו אשר נשא בכנס בפריז בחודש שעבר למדנו גם על תיפסתו את עתידה של חברת הענק, כשאמר כי "המפתח להצלחה הוא לחדש – או למות".

צפו בראיון המצולם הראשון של סטיה נדלה כמנכ"ל מיקרוסופט | מתוך יוטיוב

הבוקר פרסמה מיקרוסופט את ראיון הווידיאו הראשון של נדלה כמנכ"ל החברה. הראיון הקצר מספק הצצה נוספת לדמותו המסקרנת של האיש החזק החדש באחת החברות הגדולות והמשפיעות במשק האמריקאי.

לדבריו, התכונה אשר מגדירה אותו במיוחד היא האהבה ללמוד. הוא מעיד על עצמו כי הוא "רוכש יותר ספרים מאשר אוכל אי פעם לקרוא", וכי הוא "נרשם ליותר קורסים מקוונים באינטרנט מאשר אוכל להספיק ללמוד. לראות אנשים לומדים ומתפתחים לתחומי חדשים ממש מעורר בי השראה", לדבריו.

"אני כאן בגלל ההשפעה", הוא אומר. "אין מקום טוב יותר בעולם כולו כדי לקחת את הידע הרב שצברנו לאורך ההיסטוריה, וליישם אותו על החברה אשר הולכת ומתפתחת בצעדי ענק". בראיון נראה נדלה בטוח בעצמו, אך מצליח לשמור על דמות ענווה. בתשובה לשאלה כיצד הרגיש כשנודע לו על המינוי, השיב "מלא כבוד, עניו, מתרגש".

משחק קריקט תחרותי וחובב שירה. נדלה | מתוך ויקיפדיה

"היעד הראשון שלי יהיה לסלק מהדרך מכשולים אשר מונעים מאיתנו להתפתח ולהתקדם" הוא אומר. "אני מודע לאתגרים אשר עומדים בפני החברה, זה המקור האמיתי לתשוקה שלי. אני רוצה שמיקרוסופט תסמן את הדרך בתחום החדשנות – בתחומים בהם אנו עושים זאת טוב יותר מכולם. ואני רוצה שכל אחד מאיתנו יפיק משמעות ממשית ממקום העבודה שלנו, בו אנחנו נמצאים כל כך הרבה שעות בכל יום".

"יש לנו את הכישרון והמשאבים בכדי להצליח" הוא מסכם. "העולם הולך ומתבסס על שירותי תוכנה וחומרה, ולנו יש את היכולת להשפיע ולשנות את העולם".

נדלה במכתב לעובדי מיקרוסופט: בתעשייה לא מעריכים מסורת – רק חדשנות

בנוסף לראיון הראשון, היום העמוס של נדלה נמשך כששלח מכתב אישי בן 1000 מילים לכלל עובדי החברה ברחבי העולם (למעלה מ-100,000). נדלה כתב כי זהו יום "צנוע מאוד" עבורו. הוא סיפר כי בכוונתו לעבוד יחדיו עם ביל גייטס והמנכ"ל הפורש, סטיב פאלמר, הבטיח כי החברה תמשיך לפעול כשחקן מרכזי ב"עולם ההולך ומתבסס על תוכנה וחומרה", וציין כי בתעשייה לא מעריכים את הישגי העבר המרשימים של מיקרוסופט: "לא מעריכים פה מסורת, רק חדשנות", לדבריו.

"הגעתי לפה כי אני מאמין שמיקרוסופט היא החברה הטובה ביותר בעולם", המשיך. "ראיתי כיצד אנשים ברחבי העולם עושים פלאים בעזרת כלים שאנחנו מפתחים ומייצרים. בעזרת כלים אלו, אנשים עושים את העולם למקום טוב יותר. כשהצטרפתי לחברה לפני 22 שנה, ידעתי שאין חברה טובה יותר להצטרף אליה אם אני רוצה לעשות שינוי ממשי בעולם, וזו אותה התשוקה אשר מניעה אותי גם היום".

נדלה חתם את מכתבו בציטוט של אוסקר וויילד, לפיו "עלינו להאמין בבלתי אפשרי, ולהתעלם מן האפשרי המובן מאליו". בנימה זו, הוא מבטיח לעובדיו: "אל תטעו, עומדים לפנינו זמנים נהדרים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן