צפו בתמונות: הירקות הכי מופרעים של החקלאות הישראלית

הכוכב האמיתי של תערוכת החקלאות השנתית של חקלאי הערבה התיכונה והצפונית, שתיערך השנה ב-30 וב-31 בינואר, הוא פלפל בצבע שוקולד, שכבר כבש בסערה את מסעדות הגורמה בארץ. לדברי אילון גדיאל, המנהל הראשי של מחלקת המו"פ בערבה התיכונה והצפונית, "מדובר בירק חדשני בעל ערכים תזונתיים גבוהים מאוד. בפלפל אחד כזה יש כמות של ויטמינים ואנטי אוקסידנטים השווה לארבעה תפוזים".

למרות שצבע השוקולד, גדיאל טוען שהטעם הוא של פלפל מתוק במיוחד. "אי אפשר ליצור פלפל בטעם שוקולד. אנחנו לא מהנדסים את הגידולים שלנו, אנחנו פשוט מפתחים זנים חדשים של ירקות ופירות. פלפל בטעם שוקולד הוא מדע בדיוני".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

התערוכה, שמארחת כ-200 מגדלים, אנשי הובלה ומשווקים ותיערך בתחנת "יאיר" בחצבה, מעוררת עניין רב ומציגה את שלל הפירות והירקות הצבעוניים של הערבה, זנים ופיתוחים חדשים, פרחים, תבלינים, חידושים טכנולוגים בתחום החקלאות ועוד. "בשנים האחרונות הגיעו לאירוע יותר מ-30 אלף מבקרים", מספר גדיאל.

האירוע החקלאי הגדול בישראל | צילום: מו"פ ערבה תיכונה וצפונית

מלבד הפלפל המשוקלד יככב השנה גם פלפל הבנרו – הפלפל החריף ביותר בעולם. הוא נראה כמו לב וגודלו בין 2 ל-6 סנטימטר בלבד. מקורו במקסיקו ומי שלא רגיל לאכול חריף מסתכן, כי שניות ספורות אחרי הנגיסה בו עלול האדם שאוכל אותו לחוש שבטנו וגרונו נשרפים מכאב. למעשה, הריכוז הרב של החריפות בפלפל הבנרו הביא לכך שהוא החומר הגלם העיקרי בהכנת ספריי פלפל להגנה עצמית.

גם בתחום העגבניות שולט הצבע השחור – ה"בלאק גלאקסי", פיתוח חדש של חברת "זרעים טכנולוגיות". הצבע הקודר של העגבניה הוא תוצאה של טיפוח וייצור פיגמנט המעניק צבע סגול, על ידי צירוף גנים שמקורם באוכמניות. הפיגמנט המיוחד גם עשיר בסגולות בריאותיות ומעניק לגוף האדם ויטמינים חיוניים. עיקר השימוש בעגבניות השחורות הוא במעדניות ומסעדות יוקרה באירופה. כך למשל הזמנות רבות של הירק הייחודי מגיעות ממסעדות בעלות 2-3 כוכבי מישלן.

עוד טאלנטים שיפציעו בתערוכה: חציל איטלקי, המכונה גם חציל כוכב הדרום. מדובר בחציל בעל מבנה עגלגל ובשרני, בצבע סגול מבריק, שבכיפתו הילה לבנה בצורת כוכב ומכאן נגזר שמו. מקורו בצפון איטליה והתכונה הבולטת שלו היא שאינו סופג שמן. החציל מכיל מעט מאוד נוזלים, טעמו עמוק והוא יוצר מרקם נימוח בפה.

בנוסף יוצג בתערוכה זן נוסף של חציל מאורך, המגיע בשני צבעים: לבן וסגול. מדובר בחציל ארוך במיוחד המגיע לכ-40 ס"מ. בשל צורתו המאורכת הוא נוח לשימוש ולכן זוכה לפופולריות רבה בקרב שפים. בקרוב בסלט שלכם.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן