צפו: האמריקאים מסתערים בטירוף על החנויות ביום שישי השחור

"זה משהו שאין דומה לו בארץ", אומרת מור, ישראלית שעובדת בארצות הברית על יום שישי השחור, שהחל הבוקר (שעון ארה"ב). "מרגישים פה אווירת קרב, כולם מסתערים".

ואכן, בסקר שערכה NRF נאמר כי 147 מיליון איש יצאו לקניות במהלך סוף השבוע הנוכחי. הנתון, מרשים ככל שיהיה, מסמל ירידה מיום שישי השחור בשנה שעברה, שם המספר עמד על 152 מיליון איש.

יום שישי השחור הוא כינוי ליום שישי שלמחרת חג ההודיה, והוא מהווה את האות לפתיחת עונת המכירות לקראת חג המולד. יום זה הוא יום שיא של הצרכנות בארצות הברית וכלכלנים רבים רואים ביום זה מדד להצלחת השוק הקמעונאי בארצות הברית.

"מרכזי הקניות נפתחו כבר בחצות והאמריקאים הסתערו על הדלתות, אני התחלתי לעבוד ב-4 בבוקר עד הלילה", מספרת מור. "זו הסתערות אמיתית: הצרכנות האמריקאית בשיאה והם לא רואים בעיניים. אנשים מבוגרים מאוד מתרוצצים בין החנויות כאילו מדובר במלחמה, ילדים באים עם מזומן מההורים להשלים את הקניות, לפעמים זה מגיע עד כדי אלימות".

התורים בחנות "מייסי'ס" ביום ניו יורק, הבוקר | צילום: רויטרס

ביום שישי השחור של 2008 נהרג עובד אחד של וול מארט בניו יורק ועוד ארבעה נפצעו, לאחר שנרמסו על ידי המוני הלקוחות שהסתערו על החנות עם פתיחתה.

הצרכנים האמריקאים נכנסו לתוך קניות החג כשהדאגות משיעור האבטלה הגבוה ועלייה אפשרית במסים תופסות את הכותרות. כמו כן, השפעות של סנדי, הסערה שתקפה את החוף המזרחי בסוף אוקטובר, יכולות למשוך את המספרים כלפי מטה.

חלק מהאזרחים לא חיכו ליום שישי עצמו והחלו את קניות החג באינטרנט: על פי סקר של אי.בי.אמ היו המכירות המקוונות של חג ההודיה 2012 גבוהות בעד 17.8% מאשר בתקופה המקבילה ב-2011.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן