צפו: המסך המתקפל של סמסונג עשוי לשבור את ההגמוניה של אפל

חובבי גאדג'טים, כדאי שתתרגלו לשם "יום" (Youm). יום הוא שמה של הטכנולוגיה החדשה שפותחה על ידי סמסונג, אשר משלבת תצוגת OLED. הטכנולוגיה מאפשרת לייצר מסכים גמישים הניתנים לכיפוף. סמסונג טוענת כי המסכים הללו יהיו כמעט בלתי שבירים.

בכנס CES שנערך בשבוע שעבר בלאס וגאס הציגה סמסונג אבטיפוס למסך המשלב את טכנולוגיית יום. סמסונג הציגה גם אבטיפוס של סמארטפון מתוצרת מיקרוסופט בו משולבת הטכנולוגיה החדשה. משמעות התצוגה היא שהמכשיר הראשון שישתמש במסך יום יתבסס על מערכת ההפעלה ווינדוס ולא על האנדרואיד של גוגל. גם נוקיה, על פי הערכות בשוק, קרובה להציג טכנולוגיה דומה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

סמסונג היא לא החברה היחידה עם מסכים בטכנולוגיית OLED, אך היא נחשבת למתקדמת ביותר והקרובה ביותר להשיג מסכים מתקפלים, גמישים ובלתי שבירים לייצור המוני בטלפונים ובטאבלטים. בשוק יש אפילו שמועה שמכשיר הגלקסי 4, יורשו של גלקסי 3, יכלול תצוגת OLED, אולם כרגע אין אישור להשערה. על פי הערכות בשוק, אפל, אשר תמיד נשארה בחזית החדשנות, נמצאת הרחק אחרי מתחרותיה בשוק בתחום הזה.

מסכי OLED רגילים הוצגו לראשונה בשנת 1962, אולם השימוש המסחרי הנרחב בטכנולוגיה הגיע לבשלות רק בשנתיים האחרונות. באופן מסורתי נחשב קשה למדי לייצר מסכים בטכנולוגיה הזו בייצור המוני, משום שמבנה החומר נחשב בלתי יציב. מסכי OLED מוגבלים גם בגלל אורך החיים של החומרים דרכם עובר האור. מסכי OLED מסורתיים סבלו גם מחולשות באיזון הצבעים. החומרים בהם נעשה שימוש במסך הכחול נחלשו מהר יותר מאשר צבעים אחרים. מאחר שמרבית הצגים היום משתמש רק בשלושה צבעים – אדום, ירוק וכחול – חוסר האיזון היווה בעיה מרכזית מאוד. כעת, נראה שסמסונג הצליחה להתגבר על הבעיות הללו.

הפיגור של אפל בטכנולוגיה חוזר לימי סטיב ג'ובס. ב-2010 בוועידת המפתחים של החברה, הציג ג'ובס את מסך ה-Retina, המבוסס על טכנולוגיית LED. ג'ובס אמר אז כי "אי אפשר לייצר מסכי OLED ברזולוציה הזו, ואנו חושבים שהמסך הזה עליון בתחומו". במקרה הזה, נראה כי אפל הימרה על הסוס הלא נכון.

להתקדמות של סמסונג בטכנולוגיה הזו יש פוטנציאל לפגוע משמעותית באפל. נכון להיום, סמסונג שולטת ב-90% מההפצה של מסכי OLED. היא עשויה לבחור שלא לספק את המסכים לאפל או להשתמש בשרשרת אספקה אלטרנטיבית ולנפח את המחירים עבור ענקית הטכנולוגיה האמריקאית. בכל מקרה, להתפתחות הזו צפויה להיות השפעה מהותית על אפל, ולא לטובה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן