צפו: הצניחה שנכנסה להיסטוריה – מעיניו של הצנחן

ביום שאחרי הצניחה הגדולה, בצד הנתונים המספריים, מגיעים גם הסרטים. מלבד קטעי וידאו המתעדים את מסעו של פליקס באומגרנטר לחלל, התפרסם היום גם סרטון המנציח את הקפיצה והנוף הנשקף מנקודת מבטו של הצנחן האוסטרי, באמצעות מצלמה שהותקנה על קסדתו.

בסרטון ניתן לראות בבירור כיצד נכנס באומגרטנר לסחרור, לפני שהצליח להתייצב ולאחר מכן גם לפתוח את המצנח. לאחר 4 דקות ו-20 שניות הגיע באומגרטנר סוף כל סוף לקרקע, לשמחת משפחתו שעקבה בדאגה אחר מהלך העניינים ממרכז השליטה שבניו מקסיקו.

בנוסף, מגיעים הניתוחים השיווקים. תשאלו אמנם כל מומחה פרסום, והוא יגיד לכם שבעולם הציני של היום, בו התקשורת ספוגה בחיינו, קשה מאוד למשוך את תשומת הלב. ובכל זאת, איך עושים את זה? אותנטיות – חברות שמספרות את הסיפור שלהן. אפשר להאשים את התקשורת או את עולם הפרסום עליו אנחנו גדלים, אבל אותנטיות זה מה שנשאר.

העולם מלא במסרים וקשה שלא להיות רווי מכך -ממודעות באנרים מהבהבים לחותך עוגיות בטלוויזיה. כשמישהו תמיד מנסה למכור משהו, כמעט כבר שום דבר לא נדבק בנו, לא מרגש. בשיאו של עידן הצרכנות, אנחנו טובעים במלאכת הקניות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ואז מגיעה רד בול שריתקה אתמול 8 מיליון אנשים ומציגה דברים שטרם נראו: לקפוץ מבלון מהחלל הקרוב וליפול מגובה 37 קלימוטר תוך כדי שבירת מהירות הקול, לסכן חיים, לקבוע שיאים חדשים, והכל בשידור חי.

בדרך למעלה – באומגרטנר

בעידן שבו כולם מנסים להיות אותנטים, רד בול הצליחה מעל לכל ספק להיות כזאת. היא נתנה לפליקס בלאומגרטנר גיבוי מלא למרות שמדובר בסיכון עצום, ועשתה את זה באלגנטיות ובפשטות. החברה הצליחה לתפוס את תשומת הלב של העולם כולו שחיכה כמו על קוצים שהצניחה תתרחש.

כאמור, הצניחה עצמה זכתה ל-8 מיליון צפיות בשידור חי והסרטונים שהוכנו לפני הצניחה השיגו למעלה מ-5 מיליון צפיות. רד בול לא חשפה את העלות של כל הפרויקט הזה וברור לכולם שזה לא היה זול, אך זה בהחלט היה שווה את זה. אם רגע הפרסום הכי מבוקש בארצות הברית הוא הסופרבול אין ספק שהפרויקט של רד בול עומד בשורה אחת עם אירוע שכזה.

ההכנות בעיצומן | צילום: רויטרס

צריך גם להגיד: לממן כזה פרויקט מסוכן, לא יעבוד בשביל כל חברה. אבל כשזה מגיע לאירועים מסוג כזה רד בול היא לא עוד חברה – היא מימנה ועמדה מאחורי עשרות אירועי אקסטרים ובילתה שנים רבות ומספר לא מועט של פרויקטים כך שהאקסטרים נכנס כבר ל-DNA שלה. זה לא באמת הפתיע מישהו שהייתה זו רד בול שלקחה את באומגרטנר לחלל בשביל לשבור את מהירות הקול.

התוצאה הוכיחה את עצמה, ולמרות העלות העצומה של הצניחה, אין ספק כי הרווח יגיע. בגוגל ובטוויטר לא מפסיקים לדבר על האירוע הייחודי וסביר להניח כי תופיע כתבה קטנה הבוקר בכל עיתון בעולם. הבאזז של רד בול הוכיח את עצמו, באזז שהגיע לחלל. ואולי זה מקום טוב להגיד – אל תנסו את זה בבית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן