צפו: ChromeCast הגיע לרוכשים הראשונים וכבר נפרץ

למרות שמכשיר ה-ChromeCast הוצג למשתמשים לפני פחות משבוע, מדובר ככל הנראה בזמן ארוך מספיק על מנת לפרוץ אותו. בעוד שהפריצה אינה משמעותית או רלוונטית למשתמש הממוצע, היא מגלה נתון מאוד מעניין: לא מדובר בגרסה מוקטנת של מערכת Chrome OS, אלא בגרסה משופרת של Google TV.

במסגרת אירוע אותו קיימה גוגל ב-24 ביולי, הציגה החברה דונגל HDMI קטן בשם ChromeCast. גוגל הסבירה כי מדובר במכשיר המריץ גרסה רזה של מערכת Chrome OS המאפשר למשתמש להתחבר מכל מכשיר, סמארטפון, טאבלט או לפטופ ולהריץ כל תוכן מאפליקציות תואמות ישירות לטלוויזיה. ההכרזה על המוצר לוותה בהשקתו בחנות Google Play, אמזון ו-Best Buy עם תג מחיר אטרקטיבי במיוחד של 35 דולרים, כאשר המשתמשים נהרו בהמוניהם וגרמו למלאי להגמר לחלוטין בתוך מספר שעות בודדות.

במקביל להשקתו של ChromeCast, השיקה גוגל את Google Cast SDK, ערכת המפתחים למוצר המאפשרת למפתחי אנדרואיד, כרום ו-iOS להטמיע את הטכנולוגיה באפליקציות הקיימות שלהם, ובכך למעשה לאפשר להם להציע סטרימינג ישירות אל מסך הטלוויזיה.

צילום: רויטרס

עוד לפני שהמכשיר הספיק להגיע אל המשתמשים, החל הבלוג GTVHacker לחקור את קוד המקור שלו ולבצע בדיקות והערכות משלו. המכשיר, שהחל להגיע למשתמשים שביצעו את ההזמנות מיד עם השקתו, הגיע גם אל חברי הבלוג – שמצאו באג במוצר, בעזרתו הצליחו לפרוץ את המכשיר.

כעת, הבלוג מציע למפתחים וחוקרים אפשרות להוריד חבילת התקנה שתשנה את מערכת ההפעלה, במטרה להעניק אפשרויות לחקור את סביבה העבודה החדשה אותה מציגה גוגל, לצד כמובן בנייה ובדיקה של האפליקציות השונות אותן מעוניינים המפתחים ליצור ל-ChromeCast.
בעוד שבמסגרת אירוע ההכרזה טענה גוגל כי מדובר בגרסת מותאמת של Chrome OS, גילה הבלוג כי בפועל מדובר על שחרור Google TV שונה המזכיר יותר את מערכת אנדרואיד שהופשטה, שתתאים לפעולות השונות אותן מציע הדונגל.

במידה ורכשתם ChromeCast או שאתם מעוניינים להבין כיצד בדיוק הפריצה עובדת, תוכלו למצוא מידע מפורט בבלוג. על מנת להציע סוג של "הוכחת יכולת", שוחרר סרטון המציג כיצד בדיוק מתבצע התהליך, כאשר כל מה שתזדקקו לו הוא חבילת הפריצה מהאתר, סטיק USB ריק ולבצע מספר פעולות מחיקה. רק תזכרו שבמידה והמכשיר נהרס בתהליך, זה על אחריותכם בלבד – ותאלצו להמתין בסבלנות לחידוש המלאי ולהגעתו של המכשיר החדש.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים
שוב, חשבון האפסטור של Viber נפרץ; "אפל אשמה"
Askem: המרכיב הישראלי בקהילת הסלבריטאים 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן