צרפת מתחילה לחסוך: מקפיאה תוספות תקציב לשלוש השנים הבאות

הצנע מתחיל בראש. במסגרת המידיניות הסוציאליסטית של נשיא צרפת הטרי, פרנסואה הולנד, הודיעה הממשלה במדינה על כוונתה להקפיא את תוספות התקציב שלה לשלוש השנים הבאות. במסגרת מהלך זה מקפיאה ממשלת צרפת, ברשות ז'אן מארק איירו תוספת בהיקף של מיליארד יורו מתקציב 2013 לכל משרדיה, למעט החינוך, המשפטים והפנים. 

ההחלטה להקפיא את תוספות התקציב התקבלה על מנת לעמוד ביעד הגירעון של צרפת לשנת 2013 העומד על 4.5% מהתוצר. במסגרת ההקפאה לא יתבצעו תוספות לתשלומי הפנסיה של עובדי הממשלה וכן תשלומי הבראה שונים. ההקפאה תקפה גם לגופי הציבור המחוזיים במדינה. 

התקציב הממשלתי של צרפת לשנת 2012 עומד על כ-360 יורו. ביום רביעי הקרוב צפויה הממשלה להכריז על תיקונים בתקציב זה המשקפים פגיעה בהכנסות המדינה עקב בזבוזים מיותרים של המשרדים השונים. תיקונים אלה יועברו לאישור באגף התקציבים של הממשלה. 

במסגרת המדיניות הסוציאליסטית של הולנד, הוא התחייב להוסיף עוד כ-60,000 מקומות עבודה חדשים במגזר הציבורי במדינה.  כמו כן, הנשיא הטרי מתכנן להעלות את שכר המינימום ואת תנאי הפרישה של העובדים הוותיקים במגזר. בנוסף, במסגרת התוכנית להעלות את המיסים במדינה, יגדל שיעור המע"מ באוקטובר 2012, טרם נמסר שיעור הגידול. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן