קודם מגגלים, אחר כך יוצאים: זינוק במעקב אחר בני זוג באינטרנט

מספר האמריקאים אשר משתמשים באתרי היכרויות באינטרנט שילש את עצמו בתוך חמש שנים, כך לפי סקר חדש ורחב היקף אשר התפרסם בארה"ב. אך אם ברצונכם לדעת באיזה אתרים גולשים אמריקאים בוגרים ומלאי תשוקה – אתם לא צריכים להרחיק לכת מעבר לגוגל ופייסבוק.

הסקר גילה כי שימוש במנועי חיפוש ורשתות חברתיות למטרות מעקב אחר בני זוג לשעבר וגישוש אודות סיכויים לקשר עתידי זינק משנת 2005, אז נערך הסקר הקודם. בימים ההם, חשוב לזכור, פייסבוק טרם פתחה את שירותיה לקהל הרחב ומהפכת האייפון של אפל טרם התחילה. 

גורמים אלו, כמו מהלכים נוספים, הפכו את האפשרות "לבלוש" אחר אקסים או בני זוג פוטנציאליים לקלה בהרבה. ומסתבר שאנו אכן בולשים. 

כמעט רבע (24%) ממשתמשי האינטרנט הודו כי חיפשו מידע אודות מישהו איתו יצאו בעבר. זוהי עלייה משמעותית מ-2005, אז הודו בכך 11% בלבד. מבין הנשאלים אשר העידו כי הם "פעילים" בסצינת הדייטים, הנתון אף עלה עד לכדי 38%.

השימוש באתרי הכרויות שילש עצמו תוך 5 שנים | צילום: שאטרסטוק

בזכות פייסבוק, החיפוש בגוגל כבר כמעט אינו רלוונטי לסוגיות אלה. שליש ממשתמשי הרשתות החברתיות השונות (ובמיוחד פייסבוק) בארה"ב העידו כי השתמשו ברשת החברתית בכדי לעקוב אחר עדכונים וחדשות הנוגעות לאקס/ית.

אך גוגל ופייסבוק לא משמשים אותנו אך ורק בשביל להיאחז בעבר – מסתבר שאנו משתמשים בהם גם כדי לברר מידע ופרטים על אנשים עמם אנו מתעתדים לצאת. מבין אלו אשר נוהגים לצאת לדייטים באופן סדיר, 29% אמרו כי חיפשו מידע על אדם בטרם יצאו איתו (לעומת 13% בשנת 2005). 

הסקר, אשר כלל 2,252 משיבים, שופך גם מעט אור על ההבדלים בין גברים לנשים בעולם ההיכרויות האינטרנטי. נראה כי לשני המינים אחוז הצלחה שווה במציאת קשרים ארוכי טווח באמצעות האינטרנט (כ-23%). גם אחוז הגברים והנשים אשר העידו כי הערימו עליהם באמצעות פרופיל מזויף שווה (54%). 

מנגד, נראה כי גם באינטרנט נשים מוטרדות באחוזים גבוהים בהרבה מגברים. 42% מהנשים הפעילות באתרי היכרויות העידו כי הוטרדו או סבלו מיחס בלתי רצוי, לעומת 17% מהגברים. התמונה דומה גם ברשתות החברתיות, כש-33% מהנשים העידו כי נאלצו לחסום משתמש שהטריד אותן לעומת 19% מהגברים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן