קוריאה הצפונית: מאות נהרגו בקריסת בניין מגורים; המשטר התנצל

תאונה קשה בקוריאה הצפונית, בה נהרגו ככל הנראה מאות בני אדם בהתמוטטות בניין, הובילה להודעת התנצלות נדירה של המשטר במדינה המבודדת – כך דווח בסוכנות הידיעות הקוריאנית KCNA.

התנצלותה של פיונגיאנג, בה הביעה הממשלה "התנצלות עמוקה והבעת תנחומים", הייתה הדיווח הראשון על האסון, שהתרחש ביום חמישי במחוז פיונגצ'ון שבבירת המדינה.

"בניית בניין הדירות לא נעשתה כמו שצריך והגורמים שפיקחו ושלטו בה עשו זאת באופן לא אחראי", נאמר בהצהרה ב-KCNA, שבדרך כלל משדרת התבטאויות חריפות נגד קוריאה הדרומית וארצות הברית.

בהצהרה נאמר כי התמוטטות הבניין גבתה קורבנות, אך לא ציינה כמה בני אדם נהרגו או נפצעו. נמסר כי פעולות החיפוש וההצלה הסתיימו אתמול (ש').

פיוניאנג במבט מן האוויר  | צילום: רויטרס

גורם רשמי במשרד לאיחוד בקוריאה הדרומית אישר היום כי בניין בן 23 קומות התמוטט בפיונגיאנג ביום חמישי, אך לא אמר מהיכן קיבל את המידע. הבכיר ציין כי על פי ההערכות בבניין היו 92 משקי בית או משפחות, וכי בקוריאה הצפונית נהוג להיכנס למבנים חדשים לפני שבנייתם הסתיימה. "מדובר במאות הרוגים ככל הנראה, בהתבסס על ההנחה שבכל משפחה יש בממוצע ארבע נפשות", אמר הגורם.

דוברת מטעם משרד האיחוד אמרה כי על פי ההערכות בכל קומה התגוררו ארבע משפחות, אך הוסיפה כי אינה יודעת כמה משפחות היו בבניין בעת שהתמוטט.

בהצהרה ששודרה ב-KCNA נאמר כי הרשויות בקוריאה הצפונית נקטו באמצעי חירום כדי להציל אנשים מהבניין שהתמוטט וכדי לטפל בפצועים. על פי הדיווח, השר לביטחון העם במדינה, צ'ו פו איל, "הביע חרטה" ואמר כי הוא נכשל בפיקוח ראוי על הפרויקט, ו"כתוצאה מכך גרם לתאונה בלתי נתפסת".

 

לכתבה באתר דה פוסט


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן