קמפיין חדש מציב בפנינו אתגר: 99 ימים ללא פייסבוק

האם אתם מסוגלים לעבור 99 ימים בלי פייסבוק? ארגון הולנדי החליט לבצע ניסוי תגובה משלו לניסויים הפסיכולוגיים שהעבירה אותנו פייסבוק ללא ידיעתנו, ומנסה לשכנע משתמשים בכל העולם לוותר על החיבור לרשת החברתית למשך כשלושה חודשים. הקמפיין שנקרא 99 ימים של חופש כולל ביצוע של סקרי אושר לאחר 33 ימים, 66 ימים ו-99 ימים על מנת לבחון את תהליך השיפור.

כיום, 1.2 מיליארד המשתמשים של פייסבוק ברחבי העולם "מבזבזים" כ-17 דקות ביום בממוצע על התנהלות ברשת החברתית. בשלושה חודשים מדובר על 28 שעות שהיו יכולות להיות מנוצלות לפעילויות "ממלאות יותר מבחינה רגשית", כפי שמנסחים זאת בקבוצה.

"כשדנו בניסויים שערכה פייסבוק, גילינו נטייה מעניינת", מספר הארט-דירקטור של הקבוצה, מרין סטרטוף. "לכל אחד מאתנו יש לכל הפחות "יחסים מורכבים" עם פייסבוק. בין אם זה בגלל תמונה לא מחמיאה שתויגנו בה, ריב עם משתמשים אחרים או תחושת אשמה על בזבוז הזמן, תמיד יש מידה מפתיעה של תחושה שלילית כלפי פייסבוק". ואז, נזכר סטרטוף, "מישהו התבדח ואמר שהשאלה האמתית היא איך אנשים ירגישו בלי פייסבוק".

הבחירה בתקופה של 99 יום לא היתה מקרית. בקבוצה מאמינים שהמשתפים יאבדו עניין אם הניסוי יערוך מעבר לכך, ואילו תקופה קצרה יותר לא תאפשר ניתוח של השינוי ההתנהגותי. בקבוצה טוענים שלא מדובר בקמפיין אנטי-פייסבוק, אלא בניסיון להראות שלשימוש המתון ברשת החברתית יש יתרונות רגשיים. סטרטוף מאמין שהניסוי יפיק הרבה מאוד חוויות אישיות חיוביות, על אף שכבר כעת, בשלביו הראשונים של הניסוי, המשתתפים מדווחים שההתנתקות כלל אינה קלה.

אם גם אתם מעוניינים להשתתף בניסוי, כל שעליכם לעשות הוא להחליף את תמונת הפרופיל שלכם לסמל הפרויקט שניתן להוריד מאתר הקבוצה. שם גם תוכלו גם ליצור כלי שסופר את הימים לאחור ולשתף אותו בפייסבוק. אז האם אתם חושבים שתוכלו לעמוד ב-99 ימים בלי פייסבוק?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן