קנס של 230 אלף שקל על כמעט חינם בשל עבירות על חוקי העבודה

בעקבות חקירה שניהל האגף לאכיפת חוקי עבודה במשרד התמ"ת הרשיע היום בית הדין האזורי לעבודה בת"א את רשת מחסני כמעט חינם, אשר נרכשה לפני כחודש בידי יינות ביתן, בביצוע מספר עבירות פליליות על חוקי העבודה, וגזר עליה קנס בסך 230,400 שקל.

במסגרת חקירה של האגף לאכיפת חוקי העבודה של משרד התמ"ת במחוז ת"א, התגלו בסניף הרשת ברח' נחלת יצחק בתל אביב הפרות רבות על חוקי העבודה הסוציאליים. ההפרות כללו העסקת עובדים רבים בשעות עבודה ארוכות, אי תשלום גמול שעות נוספות לעובדים, העסקת עובדים ללא מתן יום מנוחה שבועי, העסקת עובדים מבלי מתן חופשה שנתית, אי מתן הודעה לעובדים המפרטת בכתב את תנאי עבודתם ועוד. נוכח הפרות רבות אלו הגיש משרד התמ"ת כתב אישום חמור לביה"ד האזורי בת"א כנגד הרשת. 

צילום: רויטרס

בתגובה טענה כמעט חינם כי משרד התמ"ת נקט באכיפה סלקטיבית כלפיה ביחס לבתי עסק אחרים, ולכן דרשה לבטל את האישומים כנגדה. השופטת אופירה דגן טוכמכר, שדנה בתיק, דחתה טענה זו וקבעה כי הטענה לסלקטיביות פסולה באכיפה נטענה באופן גורף וכללי. בסיום ההליכים הרשיעה השופטת דגן טוכמכר את הנאשמת בביצוע כל העבירות וגזרה עליה קנס בסך 230,400 שקל וכן חייבה אותה לחתום על התחייבות שלא לעבור עבירות דומות למשך 3 שנים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן