קרב גרסאות: האם שירות האופניים בתל אביב יפעל ביום כיפור?

הקרב הבא על יום כיפור: שר התחבורה ישראל כץ איים היום כי אם עיריית תל אביב תאפשר את הפעלת שירות האופניים "תל אופן", הוא יפסיק את כל כספי הסיוע של משרד התחבורה לנושא.

כץ ציין כי הפעלת פרויקט תל אופן ביום כיפור מהווה פגיעה בסמל המקודש ביותר של מדינת ישראל. "מדובר בחציית קו אדום ובשבירה של כל המוסכמות. פרויקט תל אופן הוא פרויקט חשוב, אך לצערי, חולדאי עושה בו שימוש פוליטי ופוגע ביום הקדוש ביותר ליהודים", הוסיף כץ.

"מדובר בפרויקט חשוב ומצליח ולכן משרד התחבורה תמך ואף עודד את המיזם, באמצעות הקצאת תקציבים ובסלילת מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים. אולם במידה וחולדאי ישבור את כל הכללים ויפגע ביום המקודש ליהודים, אפסיק את כל כספי הסיוע והתמיכה של המשרד בפרויקט", אמר כץ.

במוקד הסערה. שירות תל אופן | צילום: שרון מרוז, R&B Media

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה כי "מצער ששר התחבורה ישראל כץ לא בדק את הפרטים בנושא שירותי תל אופן ביום כיפור טרם הודעתו לעיתונות בנושא. בניגוד לדברי שר התחבורה – מערכת התל אופן לא תופעל ביום כיפור ולא ניתן יהיה לשכור אופניים במהלך היום. המנויים השנתיים יוכלו ללא תשלום לשכור אופניים לפני החג ולהחזירם בצאתו כך שאין כל פגיעה בקדושת יום כיפור בפעולה זו. יצויין כי גם בשנה שעברה ניתן היה לקחת אופניים לפני יום כיפור ולהחזירם בצאתו אך המנויים חוייבו על משך ההשכרה, השנה לא יידרש כל תשלום מהמנויים השנתיים".

"יש לציין כי תפעולו השוטף של הפרויקט ממומן אך ורק על ידי עיריית תל אביב-יפו. העירייה מצרה על ניסיון השר לפגוע בפרויקט שהצלחתו כאלטרנטיבה לתחבורה הציבורית כבר הוכחה".

בתגובה לדברים, הדגישו במשרד התחבורה כי העבירו "עד כה לעיריית תל אביב כ-20 מיליון שקל כסיוע למימון הקמת פרויקט תל-אופן, וכי מדי שנה משתתף המשרד בהקמת פרויקטים שונים ברחבי העיר תל אביב בהיקף של מייליוני שקלים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן