קרדיט סוויס: ירידה של 63% ברווחי הבנק ברבעון השלישי

קרדיט סוויס, הבנק השני בגודלו בשוויץ, פרסם הבוקר את דוחותיו לרבעון השלישי בהם הוא מדווח על ירידה של 63% ברווחיו, בעיקר בשל מחיקה של 1.05 מיליארד פרנק שוויצרי בדוחות החשבונאים.

הרווח הנקי של הבנק צנח ל-254 מיליון פרנק שוויצרי, שהם 273 מיליון דולר, לעומת רווח של 683 מיליון פרנק שוויצרי ברבעון השלישי שנה שעברה. התוצאות מפספסות את הערכות האנליסטים שצפו את הירידה אך העריכו כי הרווח הנקי יעמוד על 415 מיליון פרנק. מדובר בירידה חדה שנובעת בעיקרה מההפרשה לפני מס של 1.05 מיליארד פרנק של קרדיט סוויס בשל עדכון כללים חשבונאיים המתייחסים לעלות רכישה מחדש של אג"ח הבנק בתקופה של תנודתיות בשוק.

פספסו את התחזיות – דוחות קרדיט סוויס | צילום: רויטרס

מנכ"ל הבנק, בראדי דוגאן, טען בדו"ח כי הבנק פועל לחתוך הוצאות ולחזק את הונו, על רקע המשבר בגוש היורו הפוגע בפעילות הלקוחות וברווחים. הבנק, על פי הודעתו, פועל לחסוך מיליארד פרנק שווצרי עד לסוף 2015, וזאת בנוסף לתוכנית עליה כבר דיווח הבנק במטרה לחסוך עוד 3 מיליארד פרנק.

כור, חברת הבת של אי.די.בי אחזקות בשליטת נוחי דנקנר 30.32 מיליון מניות קרדיט סוויס, המהוות 2.3% מהון המניות של הבנק.

אמש אי.די.בי אחזקות דיווחה לבורסה כי החברה בוחנת שתי חלופות: האחת היא מיזוג כור עם דסק"ש או הפיכת כור לחברה בת בבעלות מלאה של דסק"ש. "במסגרת מהלך זה, ככל שיבוצע, יוצע לבעלי המניות מקרב הציבור של כור ולחברה למכור את החזקותיהם בכור, ונשקלת אפשרות כי במסגרתו יירכשו או ייפרעו אגרות חוב של כור".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן