קרטל הטלוויזיה: סמסונג וחברות נוספות נקנסו ב-1.5 מיליארד יורו

פיליפס, אל.ג'י וסמסונג נקנסו ב-1.5 מיליארד יורו (1.9 מיליארד דולר) על ידי הרשות להגבלים עיסקיים באיחוד האירופי. הקנס – הגבוה ביותר אי פעם שמטיל האיחוד – ניתן על תיאום מחירי טלויזיה CRT (מסכי הטלוויזיה הגדולים שהיו נפוצים לפני ה-LCD) שנמשך כמעט עשור על ידי התארגנות בקרטלים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הקנס הכבד ביותר הוטל על פיליפס – 313 מיליון יורו ולאחר מכן על אל.ג'י שנקנסה בסכום של 296 מיליון יורו. כמו כן, הטילה הנציבות האירופית קנס בסך 157.5 מיליון יורו על פנסוניק, וקנס של 150.8 מיליון יורו על סמסונג. טושיבה "יצאה בזול" וקיבלה קנס של 28 מיליון יורו.

נקנסה ב-150 מיליון יורו – סמסונג | צילום: רויטרס

החברות שפעלו לתיאום מחירי ה-CRT פעלו ממש לפי ההגדרה של קרטל – הם פעלו בחריפות בהתנהגות אנטי תחרותית והתנהגות כזאת אסורה על חברות העושות את עסקיהן באירופה," אמר נציב האיחוד האירופי, חואקין אלמוניה.

באחרונה כמו כן חזרו לכותרות טענות של חברות באירופה כנגד פעולות אנטי-תחרותיות של מייקרוספט. רגולטורים של ההגבלים העסקים באיחוד האירופי מנהלים מאז חודש יולי האחרון חקירה כנגד החברה ובודקים האם היא חסמה מחשבים ומנעה מהם להתקין דפדפן אינטרנט מתחרה על מערכת ההפעלה החדשה שלה – ווינדוס 8.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן