קרן המטבע הבינלאומית: נתמוך בתוכנית החילוץ של הבנק האירופי

קרן המטבע הבינלאומית תשמח לתמוך בתכנון ופיקוח על תוכנית רכישות האג"ח עליה הכריז נגיד הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי ביום חמישי, כך אמרה היום היו"ר כריסטין לגארד.

במסגרת התוכנית שהוצגה על ידי דראגי, הבנק האירופי המרכזי יהיה מוכן לבצע רכישות בלתי מוגבלות של אג"ח קצרות טווח של מדינות מוכות חוב, כדי לשמור על תשואות האג"ח של המדינות הללו בשליטה, ולהביע אמון בשווקים.

"נהיה מוכנים לעזור בתכנון ופיקוח על כל התנאים שיהיו חלק מהפיתרון הזה", אמרה לגארד לכתבים בעיר ולאדיווסטוק ברוסיה, לאחר שהשתתפה בוועידת אסיה-פסיפיק.

"הבנק אמר שישמח להיעזר בנו. אנו נשמח לעזור". לגארד | צילום: רויטרס

האופן והשיעור שבו תתערב קרן המטבע בתוכנית הרכישות עדיין אינו ברור. עם זאת, לגארד חזרה והגדירה את הצעדים בהם נוקטות ספרד ואיטליה – המדינות הגדולות בגוש היורו שעומדות בפני קשיים – כ"חזקים". פרשנים ראו בהערה זו כרמיזה לתמיכה של קרן המטבע הבינלאומית במאמצים של דראגי ושל המדינות בגוש היורו.

"הבנק האירופי המרכזי אמר בעצמו שהוא ישמח למעורבות של קרן המטבע. ואנו נשמח לעזור", אמרה לגארד. "ברור שכשנתערב, אנחנו רוצים לעשות זאת גם בתכנון ובפיקוח על התוכניות. אנחנו לא ממש אוהבים לפקח על דברים מבלי להיות מעורבים בהליך התכנון שלהם".

בהצהרה שפורסמה אחרי הכנס, אמרה לגארד כי צעדי המדיניות באירופה "סוללים את הדרך קדימה. העדיפות כעת היא על מאמץ משותף להצלת השווקים".

כתבות נוספות בנושא:

שלב גלגל ההצלה: דראגי הכריז על תוכנית רכישת אג"ח ללא הגבלה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן