קרן המטבע הורידה את התחזית העולמית ב-0.2% ל-3.3%

החשש מפני החרפה במשבר הכלכלי העולמי הולך וגובר. הבוקר הודיעה קרן המטבע העולמית כי היא מורידה את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובאלית ב-0.2% וכעת היא עומדת על 3.3%. בנוסף הורידה הקרן גם את תחזית הצמיחה לשנת 2013 ב-0.3% ל-3.6%. כלכלני הקרן קראו למנהיגי אירופה וארה"ב לעמוד בהתחייבויות שהם לקחו על עצמם ולהנהיג מדיניות כלכלית אחראית על מנת למנוע ירידה נוספת בצמיחה.  

בדו"ח תחזית הצמיחה טענה הקרן כי ישנם סיכונים "גדולים ומדאיגים" להאטה, וכי ישנו סיכוי של 1:6 לכך שהצמיחה תגיע אפילו מתחת ל-2%. תחזית הצמיחה העולמית הגיעה לרמתה הנמוכה ביותר מאז 2009. 

תחזית הצמיחה של גוש היורו ירדה ב-0.4% ואילו בשנת 2013 צופה הקרן ירידה נוספת של 0.2%. עבור ישראל תחזית הצמיחה עומדת על 2.9% ובשנת 2013 3.2%. עוד נכתב בדוח כי כלכלות איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון ישרו במיתון עמוק עם שיעורי אבטלה דו-ספרתיים.

תחזיות קרן המטבע מצטרפות להודעת הבנק העולמי אתמול על הורדת תחזית הצמיחה ליבשת אסיה כולה ולכלכלת סין בפרט. על פי הבנק תחזית הצמיחה של סין ירדה ל-ב-7.7%. זאת לעומת תחזית קודמת שפרסם בחודש מאי, של 8.3%. תחזית הצמיחה של יבשת אסיה כולה ירדה ל-7.2% לעומת 7.6% לפני מספר חודשים.

יו"ר קרן המטבע העולמית, כריסטין לגארד | צילום: רויטרס

אמש השיקו שרי האוצר באירופה את קרן היציבות של האיחוד האירופי. הקרן, אשר בשלב הראשון תכיל 200 מיליארד יורו תשמש לסיוע לכלכלות הקורסות בגוש היורו לאחר שיגישו בקשת חילוץ רשמית. בשלב מאוחר יותר תגדל קרן היציבות ל-500 מיליארד יורו.

בסין צפוי בחודש הבא לתפוס את השלטון נשיא חדש ועל פי ההערכות אנליסטים במדינה, יהיה עליו להנהיג רפורמות מרחיקות לכת בתחום הכלכלי על מנת להציל את המדינה ולעצור את ההאטה במשק השני בגודלו בעולם. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן