קרן המטבע: כשלים חמורים בהתמודדות אירופה עם המשבר

הקשרים המוניטריים הרפויים בין מדינות גוש היורו הם האיום העיקרי על חוסנה של הכלכלה העולמית, כך טוענים בקרן המטבע הבינלאומית. בדוח החצי שנתי על חוסן הכלכלה הגלובלית של הקרן נכתב כי קיימים "כשלים קריטיים" בטיפול של מנהיגי האיחוד האירופי במשבר החוב בגוש היורו.

"למרות צעדים רבים שכבר ננקטו בנושא, הטיפול במשבר עדיין לוקה בחסר ומהווה בעיה קריטית לכלכלת האיחוד האירופי", נכתב בדוח. בנוסף נטען כי החמרת המשבר, אשר מגבירה את תחושת חוסר הביטחון בשווקי האיחוד עלולה להביא את הבנקים בגוש היורו להפסד של 2.8 טריליון דולר בנכסים בתוך שנתיים. תחזית זו מוסיפה 200 מיליארד דולר להפסד שצפתה הקרן לפני חצי שנה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לדברי חוזה וינלס ראש מחלקת המדיניות המוניטרית בקרן המטבע האחראי על הדוח, תרחיש בו האיחוד אינו מאמץ תוכנית מוניטרית משותפת, עלול לעלות לגוש היורו ביותר. לדבריו, "ככל שמציאת פתרון כולל למשבר תתעכב, כך יגברו ההשלכות השליליות שלו, אשר יעלו לכולם יותר כסף".

הטיפול הלקוי של מנהיגי אירופה במשבר בגוש היורו צריך להיות לקח לעולם | צילום: רויטרס 

עוד אמר וינלס כי המנהיגים הכלכליים של ארה"ב ויפן צריכים ללמוד מהטיפול האירופי במשבר לקח ולא לדחות את ההתמודדות עם המשברים ההולכים ומחריפים במדינותיהם.  

דוח החוסן הכלכלי מתפרסם לקראת הכינוס החצי שנתי של הקרן שיתקיים בסוף השבוע בטוקיו בהשתתפות מנהיגים פיננסיים רבים מרחבי העולם. דוח זה מצטרף לתחזית הצמיחה העגומה שפרסמה הקרן אתמול, לפיה צמיחת הכלכלה העולמית צפויה לרדת ב-0.2% ל-3.3% בסוף השנה. על פי תחזית זו, הצמיחה בגוש היורו תרד ב-0.4% בסוף 2012 ואילו ב-2013 היא צפויה לעמוד על 3.2%. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן