ראש ממשלת ספרד: "הסקטור הבנקאי לא יזדקק לחילוץ חיצוני"

האם ספרד היא היוון הבאה? ראש הממשלה הספרדי מריאנו ראחוי כינס מסיבת עיתונאים השבוע ובה התייחס לדרמה הכלכלית המתחוללת בארצו כשהוא מנסה לשדר גם מסרים מרגיעים. 

פנייתו לתקשורת הגיעה לאחר שמניות "באנקיה", הבנק הרביעי בגודלו במדינה, צנחו ב-28% לאור דיווחים על הזדקקות הבנק לסכום-חילוץ מזומן נוסף וגדול מן המשוער.בדבריו נטה ראחוי להמעיט בהשפעת הבעיות הפיננסיות עימן מתמודד "באנקיה", וטען כי צרותיו של הבנק לא הן שהובילו לנסיקה בפרמיית הסיכון המבוקשת ע"י משקיעים תמורת אחזקות חוב ספרדיות. 

ראש הממשלה השמרני התעקש כי ארצו לא תזדקק לחילוץ בינלאומי. תקופה קשה. מריאנו ראחוי במסיבת העיתונאים השבוע | צילום: רויטרס

"באנקיה", שהולאם לאחרונה, הגיש בקשה לחילוץ כספי בסך 19 מיליארד יורו מן הממשלה, וזאת לאחר קבלת קרן הסיוע בת 4.5 המיליארדים מן המדינה – רק בחודש שעבר. בינתיים, גם המחוז האוטונומי העשיר ביותר בספרד, קטלוניה, ביקש עזרה ממשלתית בסך 36 מילארד דולר לשם מימון חובות ותשלומי השנה האחרונה. 

בהשפעת מצוקות הכלכלה העולמית, המשק הספרדי נפל למיתון במחצית השנייה של 2008, ונמחקו בו מיליוני משרות. בתחילת החודש הנוכחי התחזקו שוב סימני המיתון הספרדי. המשבר הנוכחי בכלכלה הספרדית הביא את הממשלה לבצע רפורמות במגזר הפיננסי. הגם שמדריד מנסה לרכוש חזרה את אמון המשקיעים במערכת הבנקאית של ספרד, החששות מפני אי-החלמה כלכלית יעילה וקרובה בספרד רק הולכים וגוברים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן