ראש צוות חקירה ברשות המסים מואשם בגניבה, פריצה וזיוף צ'קים

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום חמור נגד מיכאל שושן, מי שעמד שבראש צוות חקירה ביחידת יהלום של רשות המסים, בגין עבירות גניבה בידי עובד ציבור, מירמה והפרת אמונים, זיוף, שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירות נוספות.

על פי אחד האישומים, כאשר שושן (44) אסף נתונים על אודות אחד מהנחקרים של היחידה, החליט לפרוץ לביתו משם גנב תכשיטים יקרי ערך, שני מחשבים ניידים מסוג HP, שני מכשירי טלפון נייד מסוג סמסונג גלקסי, מצלמת וידיאו, מצלמה דיגיטלית, שני תיקים וכסף מזומן בסך של כ-60 אלף שקל.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

 שושן לא הסתפק בכך, על פי הפרקליטות במהלך חקירה נוספת שערכה היחידה, תפסה רשות המסים פריטים שונים שנמצאו בביתו של בעלי חברת השקעות בתל אביב. בין היתר נתפסו פנקסי צ'קים, מסכים של החברה, חשבוניות וחותמות שאוחסנו בחדר המוצגים של היחידה. על פי כתב האישום, שושן נכנס לחדר המוצגים ולקח את פנקס הצ'קים ואף כתב שני צ'קים בסך בסך של כ-240 אלף שקל.

צילום: אילוסטרציה Ingimae/A.S.A.P

אך מנהל בית ההשקעות עלה על הפעילות החריגה וביטל את הצ'קים. שושן שלח לו מסרונים שבהן איים עליו. בין היתר, כתב שושן באחת ההודעות: "אני אמעך אותך ימטוטמטם" (לשון המקור).

בחודש מאי האחרון התנהלה נגד שושן חקירה סמויה שהפכה לגלויה בחודש יוני.  ב-29 במאי הוצא שושן לחופשה יזומה על ידי מנהל יחידת יהלום, בשל אי סדרים בהתנהלותו.

בזמן היותו בחופשה, ב-2 ביוני 2013, נכנס שושן לעסק הנותן שירותי החלפת מטבעות והציג את עצמו כאיש מס הכנסה. שושן הציג תעודה של עובד רשות המסים ודרש מעובד הצ'יינג' להעביר לידיו מסמכים בטענה כי הוא הגיע לבצע ביקורת מס.

"רשות המסים רואה בחומרה יתרה מעשים מסוג אלה המיוחסים לעובד הרשות ותפעל ביד קשה כנגד כל תופעה דומה וזאת, כחלק ממדיניותה לחשוף ולמגר כל תופעה של פגיעה בטוהר המידות, במידה וקיימת", כתבה בתגובתה רשות המסים.

"עקב זיהויי של התנהלות בעייתית מצידו של מר בן-שושן, הורחק העובד מתפקידו והוצא לחופשה עוד בטרם גילוי הפרשה. חשוב להדגיש כי מדובר באירוע חריג ואסור שהחשדות במקרה נקודתי זה יטילו צל על כלל עובדי הרשות המסורים העושים מלאכתם נאמנה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן