רבוע כחול עברה ברבעון השלישי להפסד של 12.6 מיליון שקל

חברת האחזקות אלון החזקות בריבוע כחול פירסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2012. ההפסד הנקי של החברה עמד על 12.6 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 40.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הפער נובע מהטבת מסים בסך כ-34.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שנבעה בעיקר מסגירת העתודה למס בעת מימוש האופציה לרכישת מניות דיינרס.

חברת האחזקות כוללת ארבעת מגזרי הפעילות, הכוללים מתחמי תדלוק ומסחר – באמצעות החברה הבת דור אלון, סופרמרקטים (החברה מפעילה את רשת המזון הקמעונאית השנייה בגודלה במדינת ישראל, באמצעות הברת הבת, מגה, מגזר לא מזון (קמעונאי וסיטונאי)- בעיקר באמצעות הברת הבת, קבוצת בי קמעונאות בע"מ ונדל"ן – באמצעות החברה הבת רבוע נדל"ן. לאחרונה נכנסה הקבוצה גם לתחום הסלולר.

הרווח התפעולי (לפני הכנסות והוצאות אחרות ועלייה בשווי הוגן של נדל"ן) ברבעון השלישי של 2012 הסתכם ב-65.5 מיליון שקל, לעומת כ-71.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 9.0%. הקיטון ברווח התפעולי נבע בעיקר מהוצאות השקת פעילות אלון סלולר. במגזר מתחמי התדלוק והמסחר עמדו הנתונים על רווח תפעולי של 55.6 מיליון שקל, בדומה לרווח התפעולי ברבעון המקביל אשתקד.  

זאב וורמברנד, המנכ"ל הפורש של אלון אחזקות הריבוע הכחול | צילום: רונן אקרמן

במגזר הלא מזון נרשם הפסד תפעולי בסך 3.7 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי בסך 5.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד נבע מקיטון במכירות לזכיינים ומסגירת חנויות על ידי זכיינים.

במגזר הנדל"ן נרשמה ירידה ברווח התפעולי – מ-4.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד לרווח תפעולי של 2.8 מיליון שקל ברבעון החולף. זאת בעקבות גידול בהוצאות מכירה, הנהלה וכלליות כמתואר לעיל.

זאב וורמברנד, מנכ"ל אלון החזקות ברבוע כחול ישראל ומנכ"ל מגה קמעונאות, הודיע לפני כשבוע על סיום תפקידו בתום קדנציה של חמש שנים. וורמברנד יסיים את תפקידו בסוף פברואר 2013.

וורמברנד הצטרף לריבוע הכחול בשנת 2008 לאחר שעזב כהונה בת 4 חודשים בלבד בניהול פניקס פיננסים. על פי החברה במהלך כהונתו הוביל וורמברנד מספר מהלכים שהפכו את הרבוע הכחול מחברה העוסקת במזון בלבד לאחת מקבוצות הקמעונאות הגדולות בישראל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן