רבעון יפני: טויוטה הרוויחה יותר מכל יצרני הרכב בדטרויט ביחד

הכנסותיה של טויוטה לרבעון השני של 2012 הן משהו שיצרני הרכב בדטרויט יכולים רק להתקנא בו. למעשה, בין החודשים אפריל – יוני הרוויחה היצרנית היפנית כמיליארד דולר יותר מג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר במשותף.

היום דיווחה טויוטה כי היא הרוויחה 3.76 מיליארד דולר, עלייה של 99.4% מרווחיה נטו ברבעון המקביל אשתקד. גם תחזית המכירות שלה לשנה הקרובה גדלה, ל-9.76 מיליון רכבים. מדובר ב-3 מיליון רכבים יותר מאשר שפל 7-מיליון-הרכבים אליו הגיעה החברה ב-2009, אז נמחצה טויוטה תחת המיתון העולמי ותקלות קבוצתיות.

לשם השוואה, ג'נרל מוטורס הרוויחה 1.5 מיליארד ברבעון השני, ירידה של 40% מהשנה שעברה. פורד הרוויחה מיליארד – ירידה של יותר מ-50% מהשנה שעברה. הכנסותיה נטו של קרייזלר עלו ל-436 מיליארד דולר, עלייה של 141% משנה שעברה.

הרבעון של טויוטה עומד בניגוד חד לבעיות מהן סבלה לפני שנה, כשהייצור ביפאן הסתבך עקב הצונאמי ורעידת האדמה. בכירי החברה נזהרים עדיין, עם זאת, מלקפוץ מעל הפופיק: תחזית הרווח השנתית המלאה של החברה נותרה על כנה, בשל אי-ודאויות פיננסיות באירופה ובמקומות אחרים.

טויוטה מוסרת כי מכירותיה השתפרו בכל מקום בעולם, כולל אירופה, בה היקף פעילותה מצומצם בהרבה מזה של ג'נרל מוטורס ופורד. פירוש הדבר הוא כי טויוטה חמקה מן המכה הגדולה לרווחים ששתי מתחרותיה האמריקניות חטפו שם.

מכירות טויוטה זינקו ביפאן, שם הציעה הממשלה תמריצים לצרכנים לשם קניית מכוניות ידידותיות לסביבה. גם בארה"ב היא נהנתה מעלייה משמעותית הודות לגירסה האחרונה של הקאמרי שלה, כמו גם הרחבת המכירות של מכוניות הנושאות את מותג ה"פריוס" שלה. וכמו יצרניות אחרות, טויוטה זהירה בנוגע לסין, שם רואים היצרנים את מלאיהם עומדים ונערמים עם היחלשות השוק.

מספרים אלה מראים כי טויוטה התאוששה לחלוטין מהמשבר שאפף את המנכ"ל שלה, אקיו טויודה, כשנכנס לתפקיד. כעת, על טויוטה להוכיח כי היא תוכל להתמודד עם ההצלחה המחודשת שלה באותה נחישות בה התמודדה עם הקשיים והעיכובים שעמדו בדרכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן