רגע לפני שנגמר: המניות הטובות ביותר של 2016 ב-S&P 500

השוק השורי בבורסה האמריקאית, שיחגוג בקרוב יום הולדת שביעי, השתרך לאורך רוב שנת 2016. הספרים יסגרו לאחר שנה שנפתחה עם רצף מימושים הרסני בינואר על רקע החששות בנוגע לשוק בסין ולאחר ראלי סוחף ומהיר שהגיע לאחר בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות.

המניות נסקו מעלה בשבועות האחרונים של השנה, כשהמדדים העיקריים שוברים שיאים יום אחרי יום והדאו-ג'ונס מתקרב מאוד ל-20,000 נקודות (שיא של כל הזמנים). ה-S&P 500 נמצא על המסלול הנכון להחזיר 11% לערכו השנה.

ניצחונו של טראמפ עזר למספר מגזרים לגרוף רווחים מנופחים במיוחד, לרבות המניות הפיננסיות והתעשייתיות, בעוד שמשקיעים מסוימים צוברים מניות של חברות שעתידות להרוויח מקיצוצי המס, הקלה ברגולציה וגידול בהוצאה הממשלתית הצפויים.

קפיצה מחודשת של מחירי הנפט וסחורות אחרות דחפה כלפי מעלה גם היא את מחירי המניות של מספר חברות מתחום האנרגיה וחומרי הגלם, כמו reeport-McMoRan ו-Newmont Mining.

מניות הטכנולוגיה איבדו קצת מזוהרן במהלך 2016, כשחלק מיקירות השוק, כמו פייסבוק, אמזון, נטפליקס ו-אלפאבית, יחצו את קו הסיום עם תוצאות בינוניות. אמזון, למשל, העלתה את שווי מנייתה ב-13% בלבד ב-2016, בהשוואה לתשואה של 119% במהלך 2015.

2016. הדאו ג'ונס שובר שיא של כל הזמנים וה-S&P 500 התחזק מאוד | צילום: Fotolia

הנה רשימה של 10 המניות המנצחות של השנה במדד S&P 500, המבוססת על התשואה הכוללת, נוסף לחישוב של מה היה יכול להיות שוויה של השקעה של 1,000 דולר בכל מניה, אילו היא הייתה מבוצעת בתחילת השנה:

1. Nvidia
תשואה שנתית נכון להיום: 207%.
יתרת השקעה: 3,600 דולר.
יצרנית השבבים עשתה השנה קפיצה כשהפכה ממפעילת משחקי וידאו לשחקנית בתחום האינטליגנציה המלאכותית, כשענקיות כמו גוגל, מייקרוסופט, פייסבוק ואמזון זועקות ומשוועות לעוד מהשבבים שלה. כל זה דחף את המנייה לגבהים חדשים והפך אותה למנייה עם הביצועים הטובים ביותר בבורסה האמריקאית בשנת 2016.

2. OneOk
תשואה שנתית נכון להיום: 144%.
יתרת השקעה: 2,251 דולר.
שותפויות מסוג MLP (Master limited partnerships) כמו OneOk חזרו לעמוד השנה על חלק גדול מהקרקע היציבה שלהן לאחר צלילת מחירי הנפט אחרי 2015 האיומה כל כך. הדיבידנד הגבוה (4.3%) מהווה נקודת מכירה גבוהה עבור משקיעים.

3. Freeport-McMoRan
תשואה שנתית נכון להיום: 123%.
יתרת השקעה: 2,230 דולר.
ענקית הכרייה עברה לאחרונה להציג רווח לראשונה מזה שנתיים, לאחר שמכרה נכסים בשווי מיליארדים רבים במטרה להפחית את גובה החובות שלה. המיליארדר והמשקיע הפעיל קארל אייקן הוא עדיין מחזיק המניות הפרטי הגדול ביותר בחברה עם נתח של 7%.

4. Applied Materials
תשואה שנתית נכון להיום: 82%.
יתרת השקעה: 1,790 דולר.
משתלם להיות בעסקי הסמארטפונים והטאבלטים, במיוחד אם יש לכם לקוחות גדולים כמו אינטל, סמסונג ו-IBM שמתדפקים על דלתכם. Applied Materials מכינה ציוד להכנת שבבים וזינוק שחל בביקושים דחף את הרווחים שלה מעלה ב-38%.

5. Quanta Services
תשואה שנתית נכון להיום: 74%.
יתרת השקעה: 1,741 דולר.
המשקיעים נערמו סביב חברת תשתיות האנרגיה הזו, כשהם מהמרים שטראמפ יקיים את הבטחתו להשקיע סכומים כבדים על מנת לשפר את מצב הכבישים, הגשרים נמלי התעופה ותשתיות נוספות במדינה.

6. Spectra Energy
תשואה שנתית נכון להיום: 73%.
יתרת השקעה: 1,653 דולר.
משתלם להיות מבוקש: ספקטרה הסכימה לאחרונה להשתלטות של חברת הצינורות הקנדית Enbridge עליה בעבור 28 מיליארד דולר, מה שיצור את חברת תשתיות האנרגיה הגדולה ביותר בצפון אמריקה. המשקיעים הריעו לעסקה הזו.

7. Comerica
תשואה שנתית נכון להיום: 69%.
יתרת השקעה: 1,656 דולר.
הבנק, שמטהו ממוקם בדאלאס ושכבר הוצף בחששות לאור השקעות רעות שבוצעו בתחום האנרגיה, עומד להרוויח מהחלטת אופ"ק לקצץ בתהליכי הייצור. הוא גם נמצא בין הבנקים שמניותיהם זינקו לרגל ההבטחה מכיוון וושינגנטון להקל ברגולציה ולהעלות את שיעור הריבית.

8. Newmont Mining
תשואה שנתית נכון להיום: 68%.
יתרת השקעה: 1,676 דולר.
מחירי הזהב המטפסים היו ברכה עבור מפיקת הזהב השנייה בגודלה בעולם. ככל שהרווחים עלו, החברה גם הגבירה את גובה הדיבידנד שחילקה והקטינה את החוב שלה באופן משמעותי.

9. Martin Marietta Materials
תשואה שנתית נכון להיום: 64%.
יתרת השקעה: 1,630 דולר.
טראמפ הפך חברות לחומרי בניין לסקסיות שוב, וכל הדיבור שלו על תשתיות שלח את המניות של Martin Marietta Materials לקפוץ מעל לגג.

10. Best Buy
תשואה שנתית נכון להיום: 64%.
יתרת השקעה: 1,571 דולר.
כנראה שלא נמצא השנה התהפכות אירועים שחברה נלחמה עליה בקשיחות רבה יותר מבסט ביי. קמעונאית מוצרי האלקטרוניקה לצריכה ביתית זכתה מחדש בלבם של המשקיעים על ידי כך שעקפה את התחזיות והגדילה מאוד את השורה העליונה והתחתונה ברישומיה. הנוסחה: להשתמש בפריסה הרחבה של החנויות שלה כיתרון ולהגביר את פעילותה המקוונת.

המספרים חושבו על סמך נתוני ה-15 בדצמבר 2016 והם מייצגים את התשואה הכוללת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן