רואות לכם בעיניים: נשים יכולות לזהות גברים בוגדניים במבט אחד

בגדתם בבת זוגתכם? כדאי שתמנעו מקשר עין. מחקר אוסטרלי חדש חושף כי נשים יכולות לזהות נטיות בוגדניות אצל גברים באמצעות מבט אחד בפניהם. המחקר שפורסם בכתב עת לביולוגיה מראה כי נשים שופטות את נאמנותם של גברים בהתבסס על מידת ה"גבריות" של תווי פניהם. מאידך, גברים נמצאו כחסרי יכולת לזהות נטיות בוגדניות. 

ממצאי המחקר מראים כי הדירוג לנאמנותם של גברים על ידי הנשים מראה ברמת מובהקות גבוהה כי גברים בעלי תווי פנים "גבריים" הם בעלי נטייה חדה יותר לבגוד. החוקרים מציינים כי מידת המשיכה של הנשים לגברים לא השפיעה על הדירוג שהן העניקו. 

צילום: ingimage/ASAP

במסגרת המחקר קיבלו 34 גברים ו-34 נשים תמונות של 189 זכרים והתבקשו לדרג את מידת הנאמנות שלהם ואת ההיסטוריה המינית שלהם. החוקרים השוו את הדירוגים לתשובות שנתנו הגברים המצולמים בעצמם לשאלות בנושאים אלה ומצאו כי נשים המצליחו לזהות יותר גברים שלא היו נאמנים לבנות זוגם. 

לדברי ראש צוות החוקירם גיליאן רודס, "זוהי הוכחה ראשונה ששיפוט נטיות בוגדניות על בסיס מראה חיצוני הינה מציאותית ומבוססת". 

מסקנת החוקרים היא  כי הטעות העיקרית של הנחקרים ממין זכר הייתה הקישור בין האטרקטיביות החיצונית של נשים לבין מידת נאמנותן. זאת בעוד שבפועל, לא היה כל קשר בין מידת משיכתן להיותן בוגדניות. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן