רואים רחוק רואים שקוף: קבלו הצצה למשקפיים החכמות לרכב שכוללות "ראיית רנטגן" מיוחדת

כל כך הרבה מילים כבר נאמרו ונכתבו על הטרנד החם ביותר בעולם הטכנולוגי – "המכשור הלביש" – ועל האופן בו הוא ישנה את חיינו כבר בעתיד הקרוב. אך לא צריך לחכות עד להמצאת החולצות החכמות או הגרביים הממוחשבות, שכן כבר כיום ניתן למצוא לא מעט מכשירים לבישים אשר אנו נושאים עמנו כל העת, ואשר מאפשרים לנו פתרונות טכנולוגיים שונים אשר נחשבו רק לפני שנים בודדות ל"מדע בדיוני".

המכשיר הנפוץ והמוכר ביותר כיום הפעיל בתחום הם צמידי הניתור השונים, אשר הפכו למכשיר בעל פופולאריות עצומה ברחבי העולם, וחברות רבות מתחרות ביניהן על השליטה בו. אך עם כל הכבוד לאותם צמידים, הפיתוח המשמעותי הבא אליו נשואות עיני כולם (לאחר שגם השעונים החכמים כבר מופצים בציבור הרחב) הם המשקפיים החכמים – כשענקית הטכנולוגיה גוגל כבר שחררה גרסאות מוקדמות של ה"גוגל גלאס" שלה.

"הופכים את המכונית לשקופה"

המשקפיים החכמים צפויים להיות שונים מיתר המכשירים הלבישים באופן בולט אחד: הם היחידים אשר יוצבו לנגד עיננו כל העת, ויוכלו לשדר לנו מסרים שונים גם מבלי שנתרכז בהם או נפנה את תשומת ליבנו אליהם באופן בלעדי. בנוסף, החברות המובילות בעולם הפעילות בתחום כבר פועלות במרץ על תחום מתפתח ומסקרן במיוחד נוסף – הוא תחום הדמיית המציאות. באמצעות שורה של פיתוחים מתקדמים, החברות השונות מצליחות כבר כיום לשלב בין תוכנות מחשב מתקדמות לבין המציאות העוטפת אותנו – ולגרום למציאות להראות שונה בעיני המשקפיים החכמות. כמובן שלפיתוחים אלה ישנה שורה ארוכה למדי של יישומים אפשריים – החל מעולם המשחקים ועד לעולם הרפואה – אך נראה כי אחד התחומים הראשוני לאמץ את החידוש הוא דווקא עולם הרכב.

למעשה, זו אינה הפתעה מרעישה למדי. חיווי נתונים שונים קיים כבר שנים ארוכות במטוסי קרב, כשטכנולוגיה מיוחדת מקרינה נתונים, מטרות ושאר חיווים הישר למול עיני הטייס על הקסדה, ובכך חוסכת ממנו את הצורך להסיט את מבטו מהקורה מחוץ למטוס. שילובן של המשקפיים החכמים ברכב הפרטי צפוי להשיג תוצאה דומה – כשנתונים דוגמת מהירות הרכב ומצב הדלק, הכוונות של תכנת הניווט שלכם או תחנת הרדיו המתנגנת יופיעו באופן אוטומטי לנגד עיניכם – מבלי שתצטרכו להסיט את מבטכם ולו לרגע.

אחת החברות אשר פעילה במיוחד בתחום היא יצרנית הרכב "מיני", אשר השיקה כבר לפני מספר שנים את פרויקט המשקפיים החכמות שלה – אשר מיועדות אך ורק לנוהג ברכב. המשקפיים מתממשקות באופן מיוחד למחשב הראשי של הרכב, ומציגות בפני הנהג נתונים דוגמת מהירותו, המהירות המותרת בכביש, מדגישה בפניו תמרורים ורמזורים, ואף מציגה היישר למול עיניו חיצים מיוחדים אשר ינווטו אותו ליעדו.

בביקור מיוחד ובלעדי, כתב מגזין פורבס לקח את המשקפיים החכמים ל"נסיעת מבחן" – כדי להתרשם מחווית הנהיגה החדשה אשר צפויה לצאת לשוק כבר בעתיד הקרוב. אך אם כל הנתונים והחיווים לא הספיקו לכם, בחברה מתגאים גם בפיתוח מסקרן במיוחד – גם אם רבים יתייחסו אליו כאל גימיק ותו לא. מדובר בטכנולוגיה אשר אנשי החברה מכנים "משקפי הרנטגן" המאפשרת לנהג לראות גם מעבר לגוף המכונית – בנקודות המכונות "נקודות מתות", שכן גוף הרכב מסתיר אותן מעיניו לחלוטין.

צפו בכתב פורבס בוחן את המשקפיים החדשות: כך זה נראה

כיצד זה בעצם אפשרי? בחברה עדיין לא המציאו מכשיר אשר יורה קרני רנטגן ממשיות מתוך משקפיים (וגם אם היו ממציאים סביר להניח שמכשיר כזה היה פולט כמויות קרינה מסוכנות עבור יושבי הרכב). במקום זאת, בחברה הציבו מצלמות זעירות בצידי הרכב ובחלקו האחורי. חיישנים מיוחדים מזהים כאשר הנהג, החובש את המשקפיים, מביט לעבר אותן נקודות, והתוכנה "משלימה" עבורו את טווח הראייה החסר באמצעות החומרים אשר מגיעים מאותן מצלמות זעירות. כך, הנהג "רואה" כל העת גם את צידי הרכב במהלך נהיגה או את חלקו האחורי, כשהוא בצע חנייה צמודה במיוחד.

"אנחנו עדיין בשלבי האבטיפוס", אומר רוברט ריכטר מחברת הרכב הגרמנית BMW, השותפה בפרויקט. "אבל זוהי הצצה לעתיד כפי שהוא יוכל להיות, כבר בקרוב. זה תלוי במידה רבה באופן בו הציבור יאמץ את החידוש, אך אנו מאמינים שכבר כיום אנו מציצים לטכנולוגיה שתחולל מהפכה בעולם הרכב בקרוב מאוד".

המשקפיים החכמים של החברה כאמור אינם חידוש פורץ גבולות, ועל פי דיווחים רבים גם החברות הטכנולוגיות המובילות, בראשן גוגל ומיקרוסופט, מפתחות יישומים דומים אשר יוטמעו במשקפיים החכמים שלהם. כך או אחרת, אין ספק כי מדובר בטכנולוגיה מסקרנת במיוחד, ובהצצה מדהימה, גם עם חלקית, לדרך בה ננהג כבר בעוד מספר שנים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן