רואים שקוף: מועדוני חשפנות יאסרו על כניסה עם משקפי גוגל

המשקפיים של גוגל עדיין לא שוחררו לשוק, וכבר הם מוצאים את עצמם בלבן של מחלוקות בנושא מגבלות הטכנולוגיה והחדירה לצנעת הפרטו. גוגל חולמת על עולם שבו כל אחד יוכל לחלוק כל דבר שהוא רואה עם כל מי שהוא מכיר בכל זמן שהוא, אולם עבור אנשים מסוימים לא מדובר באוטופיה, אלא בתרחיש אימים.

כבר דווח על הבאר בסיאטל שאסר מראש על כניסה עם משקפיים. אתמול דיווחה רשת NBC על מקומות נוספים שאוסרים על כניסה עם משקפיים. אלה כוללים גם את הסטריפ המפורסם של לאס וגאס, בהם בתי הקזינו וגם מועדוני החשפנות. כבר היום נאסר להיכנס למועדונים עם אמצעי הקלטה מכל סוג שהוא, ומשום שהמשקפיים אכן נחשבים לאמצעי שכזה, הם יישארו בחוץ. הדבר תקף גם באולמות הקולנוע בארה"ב.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

במקרים הללו מדובר רק על העולם הבלתי מזיק יחסית של הגנה על זכויות יוצרים. הרעיון שמציצנים ותוקפים ירבו להשתמש במשקפיים מטרידה הרבה יותר. "הדאגה המיידית היא שהמשקפיים ישמשו עברייני מין", אמר החוקר הפרטי דרו דונפריו ל-NBC. "חדרי הלבשה, בתי שימוש, מגרשי משחקים… כל מה שדרוש עבור התיעוד באמצעות המשקפיים הוא קו ראייה".

חרדה רבה הובעה ברשתות החברתיות מאז הוכרז על הפרויקט של גוגל. החשש הוא שאנו צועדים אל עבר עידן חדש לגמרי, שבו הפרטיות נגזלת צעד אחר צעד, בלי לשקול את ההשלכות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן