רוב ההורים בישראל: להגביל את גיל הגישה של הילדים לאינטרנט

78% מהציבור סבורים כי יש להגביל גלישה חופשית של ילדים באינטרנט ו-74% מהציבור סבורים כי יש להגביל את החברות של ילדים ברשתות חברתיות. כך עולה מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור המועצה לשלום הילד, לרגל כנס באר שבע לשלום הילד, שנפתח השבוע באוניברסיטת בן גוריון בנגב. הסקר נערך בקרב 500 משיבים, גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל.

כ-20% מהציבור סבורים שהמגבלה צריכה להיות עד גיל 18. רוב המבוגרים סבורים כי האינטרנט מזיק מאוד לילדים או לפחות מזיק יותר ממועיל (כ-45%). רק כ-20% סבורים כי האינטרנט מועיל מאוד לילדים או לפחות מועיל יותר ממזיק. כ-50% מהמבוגרים סבורים כי הורים צריכים להיות חברים של ילדיהם ברשת הפייסבוק ו-36% סבורים כי אינם צריכם להיום חברים של ילדיהם בפייסבוק. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עוד עולה מהסקר כי הרבה יותר נשים מגברים סבורות כי יש להגביל את גיל הגלישה של ילדים באינטרנט והרשתות החברתיות. נשים גם סבורות הרבה יותר מגברים כי האינטרנט מזיק מאוד לילדים או לפחות מזיק יותר מאשר מועיל.

ככל שרמת ההשכלה נמוכה יותר כך סבורים יותר משיבים כי האינטרנט מזיק מאוד לילדים. בדומה, ככל שרמת הדתיות עולה, כך עולה הדרישה להגביל את גיל הגלישה של הילדים (86% מהדתיים-חרדיים לעומת 72% מהחילונים).


צילום: IngImages A.S.A.P

מנתונים שפרסמה לא מכבר המועצה לשלום הילד בשנתון ילדים בישראל 2012 עולה כי ל-81% מהילדים בישראל יש חשבון בפייסבוק, וכי 12% מהם דיווחו כי נפגעו במהלך השימוש בו. 21% מהילדים אמרו כי נחשפו לסרטון או לתמונה מביכה או משפילה.

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, אמר כי הסקר מצביע פעם נוספת על הבלבול הרב הקיים בעולם המבוגרים וההורים לגבי השימוש באינטרנט וברשתות החברתיות בקרב ילדים. "הגישה לא אחת נעה בין אדישות לפאניקה והגיע הזמן להתייחסות רצינית אך שקולה יותר, לנושא מורכב זה", אמר קדמן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן