רווחי סלקום נחתכו ב-50.4%: החברה לא תחלק דיווידנד

אחרי פרטנר גם חברת סלקום מדווחת על ירידה חדה ברווחיה בעקבות התחרות בשוק הסלולר המקומי. על פי הדוח הרבעוני של החברה, הרווח הנקי ירד ב-50.4% והסתכם ב-121 מיליון שקל, לעומת 244 בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי ירד גם הוא ב-29% ועמד על 282 מיליון שקל. הכנסות החברה ברבעון השני של השנה הסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל, ירידה של 5.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2011.

עוד דיווחה החברה על עלייה של 2.6% בשיעור נטישת הלקוחות שעמד בסוף הרבעון השני על 8.1%. בסוף הרבעון היו לסלקום 3.3 מיליון לקוחות סלולר, כאשר ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח ירדה ב-16.5% והסתכמה ב-90.3 שקל בלבד. בעקבות פרסום הדוח הודיעה חברת סלקום כי לא תחלק דיווידנד לבעלי המניות.

התוצאות אינן משקפות את השפעת תוכניות הסלולר החדשות, ניר שטרן מנכ"ל סלקום | צילום: סיון פרג'

בהתייחסו לתוצאות הרבעוניות אמר מנכ"ל סלקום, ניר שטרן: "רבעון זה עדיין אינו משקף את מלוא השפעת התגברות התחרות, עקב כניסת המתחרים החדשים ותוכניות השיווק החדשות שיצאו לשוק באמצע חודש מאי השנה, אשר את השפעתם המלאה נראה ברבעונים הבאים". שטרן הוסיף כי ברבעונים הקרובים תמשיך החברה ליישם את תוכנית ההתייעלות במטרה להביא לחסכון משמעותי נוסף ולפעול לשימור לקוחותיה תוך כדי המשך גיוס לקוחות חדשים, כולל צירוף של כ- 60,000 מנויים של צה"ל".

יעקב חן, מנהל הכספים הראשי של החברה, אמר: "צעדי ההתייעלות שהטמענו היו בעלי השפעה
חיובית על תוצאות הרבעון השני והם מייצגים את המשך מאמצינו להתאמת מבנה ההוצאות לרמת ההכנסות. בשל ההשפעה המצטברת שיש למעבר הלקוחות לתוכניות החדשות, אנו צופים שחיקה נוספת בהכנסות החברה ברבעונים הבאים. כמו כן, אנו צופים כי תכנית ההתייעלות שמומשה במחצית הראשונה של השנה והמשכה ברבעונים הקרובים, ימתנו השפעה זו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן